adidas runners x ELLE: 3 tips til din løbetræning

Foto: Philip Johnsen

Artiklen er lavet i samarbejde med adidas.

2016 kommer for alvor til at stå i løbets tegn her på ELLE-redaktionen. 

I samarbejde med adidas skal vi nemlig afholde en masse adidas x ELLE løb de næste mange måneder - og vi glæder os!

Torsdag den 11/2 afholdte vi et kick-off møde på SimpleRaw i København, hvor vi mødte alle de adidas x ELLE-ambassadører, som, sammen med os her på ELLE-redaktonen, skal løbe en masse løb de næste mange måneder.

Foruden ELLE-redaktionen selv, tæller adidas x ELLE-ambassadørerne blandt andre skuespiller Ellen Hillingsø, PR-Manager hos L'Oréal Sine Christiane Gerstenberg, sundhedsblogger Sofie Bentzen (Healthjunkie) og Sarah Wulff, der er ejer og kreativ direktør bag Leowulff.

Se også: Sara Jin Smidt: Sådan bliver du skandi-sund

Hele adidas x ELLE-eventet blev skudt igang torsdag den 11. februar, hvor vi mødtes med alle ambassadørerne på SimpleRaw i indre København og fik tips af vores løbetræner, Toke Henriksen, der blandt andet står bag bloggen Styrk.nu.

Vi kan allerede nu løfte sløret for ét af vores adidas x ELLE løbe-events, som bliver et løb for alle vores læsere: ELLE x adidas running event den 15. juni 2016. Flere informationer følger den kommende tid, så stay tuned...

Men hvis du allerede nu ved, at du skal med til eventet til juni eller blot kunne tænke dig at komme igang med løbetræningen, deler Toke Henriksen her 3 gode tip til at komme igang med din løbetræning:

1. Hav tålmodighed

Når du snører løbeskoene for første gang eller efter en længere pause, så prøv at undgå at hænge dig i distancer og tempo. Prøv at nyd turen og vend dig til fornemmelsen. Sørg for at have den rette påklædning til sæsonen/vejret, så det bliver en god oplevelse på de første par ture.

2. Husk opvarmning

Hvis man har en stresset hverdag kan det være en meget besnærende tanke at springe opvarmningen over og kaste sig direkte ud af døren. Modstå fristelsen. 

Dynamiske strækøvelser er nemme og kan laves i entréen, opgangen eller ude foran hoveddøren. Øvelserne bør især have fokus på ankler, knæ og hoften. Det kunne f.eks. være nogle dybe knæbøjninger lange skridt (lunges), høje knæ, hælspark osv. Husk at 5 minutter er bedre end ingenting, og det kan være en rigtig god investering i længden. 

3. Løb med hjertet først, men husk hovedet  

Det gælder ikke kun i overført betydning. Helt bogstaveligt bør du, når du løber, altid bestræbe dig på at have god holdning. Hold hovedet højt, kig lige frem og hold brystet fremme. Prøv at holde fokus på din 'form' hele turen igennem. 

I galleriet har vi samlet lidt billeder fra vores kick-off adidas x ELLE-møde på SimpleRaw i København.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet.

Se alle billederne fra adidas x ELLE kick-off

Relaterede artikler