gucci-showtime-kampagne-elle-dk
Foto: Gucci
It's showtime!

Gucci lancerer kampagne med imitation af gamle Hollywoodfilm

af Nikita Hoffmann Andersen 12/02/2019
Gucci nar netop lanceret sin kampagne for Spring/Summer 2019-kollektionen, og den sender vores tanker tilbage på showtime i 1950’ernes Hollywood. Kan du genkende de filmklassikere, der imiteres?

Det italienske modehus Gucci er grundlagt i Firenze i 1921, og altså på et tidspunkt hvor kendiskulturen i Hollywood end ikke rigtig havde taget sin begyndelse.

I 1940’erne og 1950’ernes Hollywood blev der til gengæld skabt stribevis af legendariske film og musicals, og det er dem, Gucci hylder i modehusets nyeste kampagne.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Kendiskulturens oprindelse og den gyldne alder i Hollywood fejes i kampagnen, der meget passende har fået navnet ’Showtime’.

Kampagnens kreative direktør er naturligvis Guccis egen Alessandro Michele, og derudover er den skudt og instueret af Glen Lunchford.

Foto: Gucci
Gucci

Der er fundet inspiration i film som An American in Paris (1951), The Band Wagon (1953), Cover Girl (1944), There's No Business Like Show Business (1954), Gentlemen Prefer Blondes (1953) og Singin' in the Rain (1952).

Foto: Gucci
Gucci

Kan du mon se ligheden til de originale film? Vi synes i hvert fald, at den bliver tydelig på dette før- og efterbillede fra den originale film vs. Guccis imitation:

Psst! Tryk på pilen på billedet ovenover og se flere billeder af den slående lighed mellem originalerne og Gucci-kampagnen.

Guccis kreative direktør, Alessandro Michele, er i forvejen kendt for at underholde i sit arbejde med Gucci, og hans kreativitet skuffer aldrig. Senest så vi hans take på det kinesiske nytår og indtræden i grisens år, som Michele fejrede med en hel Gucci-kollektion dedikeret til grisen.

Moden og humoren går for alvor op i en højere enhed, når Michele står ved roret, og barren for det tilladte rykkes gang på gang. Husker du for eksempel, da Michele sendte sine modeller ned af catwalken med deres egne hoveder i hænderne?

Udover billedserien er der også produceret en kampagnefilm i samme tematik.

Læs også: Fendi fejrer ikonisk taske ved at genbesøge Carrie Bradshaw og en helt særlig replik…

Filmen åbnes af en herre i smoking, der byder velkommen med et: ”Ladies and gentlemen, welcome, welcome, it’s showtime!”, og derefter træder vi indenfor i 1940’erne og 1950’ernes Hollywood, mens filmens modeller, på samme måde som i billederne, imiterer gode gamle Hollywood-klassikere iført Alessandro Micheles Spring/Summer 2019-kollektion fra det italienske modehus.

Du kan se hele Gucci Showtime-filmen lige her:

Du kan også forsvinde væk i de overbevisende billeder fra Showtime-kampagnen, som vi har samlet til dig i galleriet herunder:

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her