Lane Bryant / Cass Bird
Mode

Plus-size brandet Lane Bryant lancerer #ImNoAngel kampagnen

af Stine Braunschweig 7/04/2015
I et forsøg på at redefinere det at være sexet, lancerer plus-size brandet Lane Bryant kampagnen #ImNoAngel. Kampagnen prikker blandt andet til Victoria's Secret englene, der er kendt for lidt andre kropsmål. Men hvad vil det egentligt sige at være sexet?

"Hvor kedeligt ville det ikke være, hvis vi alle sammen var ens?" Det spørger plus-size brandet Lane Bryant os om i den nye kampagne #ImNoAngel. Kampagnen promoverer brandets nye lingerilinje Cacique. 

Læs også: Hilsen fra chefredaktricen: Jeg er fan af modebranchen

I kampagnefilmen står de 6 skønne plus-size modeller Ashley, Marquita, Candice, Victoria, Justine og Elly i undertøj og oser af selvtillid og sexappeal, alt i mens de proklamerer, at de ikke er engle. Både det og ikke mindst kampagnetitlen #ImNoAngel kan læses som en klar reference til det store undertøjsbrand Victoria's Secret og deres verdensberømte topmodeller - de såkaldte engle - som Behati Prinsloo, Adriana Lima, Alessandra Ambrosio og Lily Aldridge. Det lagde blandt andre Popsugar.com vægt på i en artikel om #ImNoAngel kampagnen. 

Men spørgsmålet er, om Lane Bryant udover at lave en fantastisk kampagnefilm med et godt budskab og vidunderlige kvinder måske prikker lidt for hårdt til Victoria's Secret englene, der er kendt for lidt andre kropsmål, og det at være slank. Modeller som Adriana Lima og Behati Prinsloo er nok slanke, det er ingen hemmelighed, men de er som Ashley og Marquita fra #ImNoAngel heller ikke ens. Lane Bryants fantastiske budskab om, at plus-size kvinder også er sexede skal ikke stå i skyggen af en lidt overfladisk mening om, at alle slanke kvindekroppe er ens. 

Se Lane Bryants kampagnefilm for #ImNoAngel kampagnen her:

Læs også: Frankrig stiller nu krav til modellers BMI i ny lov

At være sexet handler ikke om at opfylde bestemte mål over bryst, hofter og lår. Det kommer altid an på selvtillid og udstråling, og derfor er det at være sexet ikke noget, der kan sættes en målestok op for. Kvinder med former er mindst lige så sexede som de slankere af slagsen! 

Vi er ikke desto mindre ELLE-vilde med Lane Bryants nye kampagnevideo og de fantastiske kvinder, der er med. Men vi synes ikke, det behøver gå udover det at være slank og de fantastiske engle fra Victoria's Secret, der jo også blot er kvinder. 

Se de flotte kampagnebillder fra #ImNoAngel i galleriet. 

Psst... Brug pilene i galleriet eller 'swipe' dig igennem. 

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2022-05-17/arket-.png

Arket, 490 kr.

Køb her
/2022-05-17/gannishorts.png

Ganni, 1.400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/costop.png

Cos, 320 kr. 

Køb her
/2022-05-17/arket.jpg

Arket, 490 kr. 

Køb her
/2022-05-17/guccimiinto.jpg

Gucci, Boozt, 2.090 kr. 

Køb her
/2022-05-17/esteelaudersephora.png

Estée Lauder, Sephora, 280 kr. 

Køb her
/2022-05-17/coskjole.png

Cos, 790 kr. 

Køb her
/2022-05-17/andotherstoriesballerina.png

And Other Stories, 650 kr. 

Køb her
/2022-05-17/ganniblazer.png

Ganni, 2.500 kr. 

Køb her
/2022-05-17/chanelmatas.jpg

Chanel, Matas, 380 kr. 

Køb her
/2022-05-17/ecooking.png

Ecooking, 240kr. 

Køb her
/2022-05-17/ginatricotbukser.png

Gina Tricot, 250 kr. 

Køb her
/2022-05-17/junabahne.png

Juna, Bahne, 750 kr. 

Køb her
/2022-05-17/hmtop.png

H&M, 180 kr. 

Køb her
/2022-05-17/framacareofcarl.png

Frama, Care Of Carl, 280 kr. 

Køb her
/2022-05-17/remainboozt.png

Remain Birger Christensen, 900 kr. 

Køb her
/2022-05-17/weekdayjeans.png

Weekday, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/pernillecorydon.jpg

Pernille Corydon, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/haykitchenone.jpg

Hay, Kitchenone, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/hmtaske.png

H&M, 350 kr. 

Køb her
/2022-05-17/weekendbymaxmaraboozt.png

Weekend By Max Mara, Boozt, 1.700 kr. 

Køb her