Wood Wood teamer op med Mumi i nyt designsamarbejde for Red Barnet
Foto: Wood Wood / PR
Designsamarbejde

Wood Wood teamer op med Mumi i nyt samarbejde for Red Barnet

af Christine Aaby Reitoft 14/09/2018
Lørdag den 15. september 2018 lancerer Wood Wood et samarbejde med Mumi og Red Barnet, hvor al overskuddet fra kollektionen går til Red Barnets arbejde for udsatte og sårbare børn.

De finurlige og elskelige fantasivæsener fra Mumidalen har i årevis tryllebundet både børn og voksne. Nu bliver der pustet nyt liv i de finske mumitrolde, når et nyt designarbejde mellem Wood Wood, folkene bag mumitroldene og Red barnet snart løber af stablen.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Sammen har de tre partnere skabt et lille udvalg af produkter til både børn og voksne, hvor alle indtægterne fra salget af kollektionen går til Red Barnets arbejde med udsatte børn. Kollektionen består af to t-shirts til børn, en langærmet T-shirt samt en voksen unisex T-shirt og hoodie.

Læs også: Mads Nørgaard præsenterer samarbejde med kjoledesigner Sofie Sol.

I designsamarbejdet har Wood Woods bæredygtige logotrøjer med dobbelt A’et fået selskab af de fantasifulde og humoristiske karakterer fra Mumidalen; Lille My, Mumi og Snorkfrøken.

Alle styles er desuden fremstillet af økologisk bomuld, og fås i grå og hvid.

Foto: Wood Wood / PR

Om samarbejdet siger Sophia Jansson, der er kunstnerisk direktør ved Oy Moomin characters Ltd.:

"Jeg er så glad for samarbejdet mellem Wood Wood og Mumi for Red Barnet, fordi det sætter fokus på dem, der er mest sårbare og samtidig er vores fremtid. Tove Janssons historier om Mumitroldene fokuserer i høj grad på dem, der har brug for trøst og opmærksomhed, og på hvor vigtigt det er, at de bliver set og hørt – og i sidste ende behandlet pænt. Wood Wood deler disse værdier, og jeg er så taknemmelig for, at de ønskede at have Mumitroldene med i kampagnen.”

Kollektionen lanceres den 15. september 2018, hvor der vil være event i Wood Woods butik i København fra kl. 12-15. Produkterne sælges udelukkende hos Wood Wood, både i deres butikker og online.

Se alle de cool styles fra det nye samarbejde i galleriet...

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her