Foto: Louis Vuitton
Nyhed

Ikonisk modehus lancerer armbånd, der støtter fattige børn over hele verden

af Amalie Takahashi Christiansen 18/02/2020
Medmenneskelighed er i højsædet, når man tænker på dem, der har mindre end en selv. Derfor rækker det anerkendte modehus, Louis Vuitton, ud til forbrugerne i ønsket om at hjælpe fattige børn i hele verden i samarbejde med Unicef, når de lancerer armbåndene Silver Lockit, som ikke alene symboliserer beskyttelse og et løfte om at hjælpe børn i nød, men også giver dem en fair chance i livet.

Efterårets og vinterens klæder for 2020 er blevet vist frem til den ene modeuge efter den anden, der er more to come - og du har nok set sig lun på adskillelige styles.

Men mens du drømmer om at investere i særlige styles fra diverse AW20-kollektioner, rammer bølgen af social bæredygtighed og det ansvar, der følger, når man som et af de dikterende modehuse har evnen til at gøre en forskel.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Det ansvarsfulde og det moderigtige smelter sammen i lanceringen af Louis Vuitton Silver Lockit-armbånd, der bliver lanceret den 21. februar 2020.

Det franske modehus gør det muligt at få det bedste af to verdener, når du med god samvittighed kan investere i et armbånd fra det luksuriøse brand samtidig med, at du støtter en god sags tjeneste.

Ved købet af de unikke armbånd, der koster 2.900 kroner, doneres $100 af prisen tilsvarende 750 danske kroner ubeskåret til Unicef – et beløb, der i den store ende kan give armbåndet en afgørende betydning for de udsatte børn.

Læs også: Ny podcast tager dig med bag kulisserne i modebranchen.

Allerede før bølgen af social bæredygtighed ramte diverse brands, modeuger, og mange andre led i modeindustrien, viste Louis Vuitton i 2016 med deres samarbejde med Unicef, at de var bevidste om den verden, de levede i.

Indtil nu har samarbejdet mellem Louis Vuitton og Unicef indbragt mere end 2,5 mio. dollars, som har hjulpet millioner af syriske børn og familier og ikke mindst reddet tusindvis af liv.

Det er den kreative direktør for Louis Vuittons herrelinje, Virgil Abloh, der står bag designet til de fire unikke Silver Lockit-armbånd, der alle er udsmykket med hans genkendelige og markante sølvkæder, og det er tydeligt, at den kreative direktør har hentet inspiration fra brandets SS20-kollektion for mænd.

SS20-kollektionen var spækket med blomsterprint og pastelller, og den kreative direktør har inkorporeret en del af den lyse farvepalet til linjen af de nye armbånd.

Foto: Mega

Silver Lockit-armbåndene kommer i fire forskellige farver – orange og mintgrøn til de modige og sort og petroliumsblå til dem, der går efter et mere diskret smykke.

Armbåndene vil være tilgængelige i udvalgte Louis Vuitton-butikker og online fra d. 21. februar 2020 – og vi krydser fingre for, at budskabet i de unikke armbånd bliver spredt på en masse kvinders håndled fremover.

Hvis du er nysgerrig på Louis Vuittons første Silver Lockit-armbånd, kan du se dem i galleriet nedenunder:

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her