Instagram 8 brands på Instagram som du skal holde øje med

instagram-brands-celine-aagaard-elle-dk.jpg
Foto: Ritzau/Scanpix

Flere og flere mærker vælger efterhånden at bruge Instagram som platform til at promovere sig selv. Det visuelle medie er perfekt til at fremvise, hvad det lige netop er de kan.

Og denne metode kan vise sig yderst frugtbar, da vi i større og større grad bruger netop Instagram til at opdage og shoppe nye og spændende brands.

ELLEs Fashion Editor, Johanne Brostrøm, scroller dagligt igennem Instagram, netop for at blive inspireret og måske endda opdage nye brands, som endnu er under radaren.

Her får du otte udvalgte Instagram-profiler som er værd at holde øje med. Den røde, eller rettere sagt, grønne tråd, der går igen for mange af disse brands er, at de producerer deres produkter på en bæredygtig måde. Hvad end det er ved brug af genbrugsplast fra havet - eller ved at bruge stofrester fra nogle at de store modehuses masseproduktioner. Vi er vilde med at se, at så mange nye mærker vælger bæredygtig produktion.

Læs også: Her er 6 bæredygtige brands, du skal kende.

 

Fonott

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Man kan ikke undgå at drømme om croissanter, solskin og fransk idyl når man ser Fonotts fine kurvetasker på Instagram. Fonotts tasker er alle skabt til hverdagsbrug, hvad end den byder på en tur hen på kontoret, forbi bageren eller forbi kiosken for at få fat i det nye ELLE. Deres nye ´The Pouch´ i forskellige mønstre er især værd at kigge efter.

 

Maison Cleo

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Det er næppe frste gang, du hører om det franske mærke Maison Cléo. Det lille bæredygtige mærke er skabt af mor-datter duoen Cléo og Marie. De køber reststoffer fra større produktioner og forvandler dem til deres egne skønne kreationer. Marie designer de fine styles, og Cléo syer dem. Alt de producerer er made-to-order for at undgå spild, og man kan endda få deres styles syet efter egne mål.

 

Corali

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Man kan ikke undgå at blive forelsket i danske Coralis fortryllende smykkeunivers. De finurlige smykker er som små skulpturer og havet er en stor inspirationskilde for designeren, Caroline Sillesen.

Psst!.. Corali har netop lavet den fineste sølvkollektion i samarbejde med designeren Mark Kenly Domino Tan.

 

Musier Paris

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Du har måske set franske influencers som Camille Charriere tagge Musier Paris i den seneste tid. Musier Paris blev tidligere i år stiftet af det franske stilikon Anne Laure Mais, nok bedre kendt under sit Instagram-alias @adenorah. Musier Paris opfordrer kvinder til at være deres egen muse og designer tøj, der bringer musen frem i dig.

 

Rumeur

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Et enkelt blik på Rumeurs Instagram og man kan straks smage det salte hav og mærke solens varme stråler på huden. Finske Rumeur skaber smukt bæredygtigt badetøj ud af genbrugte plastikflasker og fiskenet, der er opsamlet fra havet.

 

Ejing Zhang

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Ejing Zhang formår virkelig at skabe de smukkeste farverige smykker. De er elegante, men samtidige også legesyge og nytænkende. Zhang arbejder med mange forskellige materialer og kombinerer disse på forskellige måder for at lave spændende og skulpturelle smykker.

 

Skall Studio

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

De to søstre bag mærket Skall Studio, Julie og Marie Skall, designer lækkert, bæredygtigt tøj til den moderne kvinde. Deres tidløse design sammensætter den perfekte garderobe, der er funktionel og elegant, og som ikke lader sig påvirke af tidens trends. Skall Studio går desuden meget op i bæredygtighed ved blandt andet at bruge økologiske, naturlige materialer. Skall Stiduo er så dygtige til det, de gør, at de vandt CSR-prisen ved ELLE Style Awards tidligere i år.  

 

Envelope 1976

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Det er det norske stilikon Celine Aagaard, der er kvinden bag det bæredygtige brand Envelope 1976. De få styles, der nu kan ses på Envelope 1976s Instagram er alle i lækre materialer, og minimalistiske i looket – præcis som Aagaards egen stil. Selvom der endnu ikke er så meget at se på brandets Instagram, så glæder vi os meget til at se, hvad der er i vente.

 

 

 

 

 

 

Relaterede artikler