H&M Conscious Exclusive er inspireret af historisk kunst
Foto: H&M
Mode

H&M Conscious Exclusive 2016 er inspireret af historisk kunst fra Paris

af Emilie Bech Zerlang 25/11/2015
H&M har indgået et samarbejde med Musée des Arts Décoratifs i Paris i forbindelse med lanceringen af Conscious Exclusive 2016-kollektionen til april. Kollektionen er designet med inspiration fra museets arkiver og har Julia Roitfeld som kampagneansigt. Smugkig på kollektionen her...
Når H&M til april 2016 lancerer den nye Conscious Exclusive 2016-kollektion, bliver det i samarbejde med Musée des Arts Décoratifs i Louvre i Paris. Den nye H&M Conscious Exclusive-kollektion er designet med inspiration fra museets arkiver og vil blive lanceret den 7. april i forbindelse med åbningen af udstillingen 'Fashion forward – Three centuries of fashion'. Det er den pariske stilekspert, bæredygtighedsforkæmper - og datter til ikoniske Carine Roitfeld - Julia Restoin Roitfeld, som bliver den nye kampagnes ansigt udadtil - et samarbejde, som den 35-årige parisienne glæder sig meget til: "Jeg er beæret over at være ambassadør for dette unikke projekt. Jeg synes, det er en fantastisk idé at designe en kollektion, der er inspireret af kunstens - og modens historie. Særligt fordi den er skabt med innovative, bæredygtige materialer, som er modens fremtid", fortæller Julia Roitfeld. Se også: Start julestemningen med Katy Perry og H&M Til Conscious Exclusive-kollektionen har H&M's designteam arbejdet tæt sammen med museet for at finde inspiration fra samlingerne med århundreders mode og værker fra kunstnere som Gustave Moreau. Resultatet er en glamourøs kollektion med trendy styles til den røde løber, præget af historisk charme og æstetik. "Med denne kollektion har vi givet begrebet bæredygtighed en ny dimension. Vi har arbejdet med innovative materialer som perler og rhinsten af genbrugt glas og Denimite, et materiale fremstillet af slidt og genbrugt denim, og skabt trendy styles, der udstråler en sofistikeret charme", fortæller Ann-Sofie Johansson, der er H&M's kreative rådgiver. Se også: Mandagsmuse: Julia Roitfeld H&M vil også fungere som sponsor for udstillingen Fashion forward – Three centuries of fashion', som blandt andet vil byde på udvalgte styles fra H&M's arkiver, herunder en silhuet fra det første H&M designersamarbejde med Karl Lagerfeld i 2004. H&M Conscious Exclusive rammer udvalgte H&M-butikker verden over og online den 7. april 2016. Se også: H&M lancerer ny beautyserie I galleriet kan du få et lille sneak peak af den kommende H&M Conscious Exclusive Collection 2016. Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her