Foto: All Over Press
Skønhed

Elizabeth Arden og Reese Witherspoon hylder kvinder i ny kampagne

af Nanna Danborg-Aamand 8/03/2018
I forbindelse med Kvindernes Internationale Kampdag den 8. marts 2018 følger skønhedsmærket, Elizabeth Arden, i sin grundlæggers fodspor og lancerer kampagnen 'March On'... #TogetherWeMarchOn

I dag, torsdag d. 8 marts 2018, fejrer det meste af verden Kvindernes Internationale Kampdag, og i den forbindelse har det historiske skønhedsmærke Elizabeth Arden i samarbejde med deres ambassadør og frontfigur, Reese Witherspoon og UN Women lanceret kampagnen ’March On’, der med udgangspunkt i den ikoniske røde læbestift skal hjælpe med at styrke kvinders selvstændighed og evne til at ændre verden.

I dag er det nemlig 106 år siden, at viljestærke kvinder i 1912 marcherede op gennem Fifth Avenue i USA i kampen om kvinders stemmeret, og grundlæggeren af Elizabeth Arden deltog selv i den historiske march.

Læs også: Serena Williams: "Jeg vil have at folk skal forstå, at der ikke er nogen forkert måde at være kvinde på"

Kvinden, Elizabeth Arden, var en stærk frontløber for kvinders rettigheder, og med en forkærlighed for skønhedsprodukter sørgede hun for at samtlige af de kvinder, der deltog i marchen, fik malet deres læber røde.

Den røde læbestift, der dengang ikke var socialt acceptabel, er sidenhen blevet til et stærkt symbol på kvindebevægelsen og kvindelig selvstændighed, og det er den arv som skønhedsmærket, Elizabeth Arden, i dag bringer til live gennem kampagnen, ’March On’.

Kampagnen bliver nemlig lanceret med en læbestift i limited edition i mærkets klassiske røde farve, Red Door Red, og hver eneste læbestift vil være signeret af Reese Witherspoon.

Foto: PR

Om den nye kampagne siger ambassadør og frontfigur Reese Witherspoon selv:

Der er ægte styrke og solidaritet i March On og i følelsen af samhørighed. Ved at forene UN Women, Elizabeth Arden og kvinder i hele verden, kan vi ændre kvinders liv rundt omkring i verden til det bedre. Som ambassadør og frontfigur for Elizabeth Arden, har jeg ikke alene det store privilegium at fortælle disse kvinders historier, men også at opfordre dem via March On til at fortælle deres egne historier”.

Kampagnen, der både er en hyldest til de resultater kvinder har opnået gennem de sidste 100 år og en opfordring til kvinder om at støtte hinanden, vil donere 100 procent af overskuddet til UN Women, der er FN’s organisation for ligestilling og styrkelse af kvinder. På den måde vil Elizabeth Arden, i mærkets grundlæggers ånd, hjælpe til at forbedre kvinders forhold over hele verden.

'March On Beautiful Color Lipstick' i farven Red Door Red kan købes fra starten af marts 2018 i Magasin, Salling og Illum.

Så følg Elizabeth Ardens eksempel, tag den røde læbestift på, og vær med til at fejre Kvindernes Internationale Kampdag idag! #TogetherWeMarchOn

Foto: All Over Press

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her