Gucci laver endnu en musthave T-shirt - og det er limited edition!
Dette forår har det været svært at overse store, vintage-inspirerede logoer printet over brystet på hvide T-shirts i street-style billedet, hvor de har været stylet med alt fra flagrende maxiskørter til mom jeans. Og nu lancerer Gucci endnu en T-shirt med print, illustreret af den populære britiske kunstner, Angelica Hicks.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Guccis chefdesigner, Alessandro Michele, er kendt for at vende Gucci-brandet på hovedet og indgå originale samarbejder med kunstnere, der har en anderledes profil. Dette skete første gang i efteråret 2016 til samarbejdet 'Gucci Ghost' med graffiti og street-art vibes - og det er lidt samme stemning, der er at finde i det nye kunstsamarbejde med Angelica Hicks. Den britiske kunstner er kendt og elsket for sin finurlige, humoristiske og ironisk karikerede streg, som går igen i de 11 prints, der pryder de nye limited edition T-shirts fra Gucci.
Blandt de skønne illustrationer findes blandet andet et print af tre franskbrød med Guccis logobælter om maven og teksten 'Gucci Loaf-ers' henover (franskbrød hedder 'loaf' på engelsk) der henviser til hypen omkring Guccis ikoniske loafers. På en anden T-shirt er en tegning af en blond pige med en taleboble, der siger "The Angel Wears Gucci", hvilket naturligvis er en kæk henvisning til den moderne mode kultfilm og -bog, 'The Devil Wears Prada'.
Angelica Hicks’ kollektion for Gucci er blevet døbt #guccigeeks og bliver lanceret den 25. maj og vil udelukkende kunne købes online på www.gucci.com i USA og Europa. #guccigeeks-kollektionen består af 11 T-shirt styles, der hver kun findes i 100 eksemplarer - der findes altså i alt kun 1.100 eksemplarer af T-shirten i hele verden, og hver T-shirt er individuelt nummereret og kommer i en speciallavet metal-boks med samme motiv som det, der er på T-shirten. Var der nogle der sagde samler-objekt?
Se hele #guccigeek kollektionen i galleriet nedenfor.