Foto: All Over Press
Trends

Josephine Skriver: "Derfor sletter jeg billeder med under 20.000 likes"

af Emilie Bech Zerlang 24/02/2016
Når man lever livet som topmodel og endda har opnået en af de mest eftertragtede titler som en ægte Victoria's Secret 'Angel', er tilstedeværelsen på de sociale medier et både værdifuldt og helt uundværligt arbejdsredskab. ELLE har mødt topmodellen, Josephine Skriver, til en snak om livet som model og på de sociale medier.

Under sidste års SS15-modeuge i København fulgte ELLEs udsendte, Lasse Cato Spang-Hansen og fotograf Lasse Bak Mejlvang den danske topmodel, Josephine Skriver hele modeugen, der blev til et stort og personligt interview med den danske topmodel i ELLE (februar 2016).

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

I artiklen kom vi helt tæt på den 22-årige Josephine Skriver og fik et unikt indblik i arbejdet som topmodel, livet backstage og hvordan det er at arbejde for et af verdens største brands, lingerivirksomheden Victoria's Secret.

Læs også: Mandagsmuse: Josephine Skriver

Siden interviewet med Josephine Skriver, har det acceleret for den danske model, der for nyligt offentliggjorde på sin Instagram, at hendes ultimative model-drøm nu er gået i opfyldelse; en mangeårig kontrakt som Victoria's Secret Angel er i hus.

Pssst... en engel-kontrakt betyder, at man som model binder sig til Victoria’s Secret i en årrække, og ikke må lave undertøjs-, badetøjs- eller sportsarbejde for andre mærker, men til gengæld er sikret fast arbejde og en (meget høj!) fast indtægt i de pågældende år.

En titel, som Josephine Skriver netop beskrev som sit største mål, da vi mødte hende for næsten et år siden: “Nu arbejder jeg så meget med Victoria’s Secret, så målet er klart at få en engelkontrakt, og så vil jeg gerne have en kontrakt med et stort kosmetikfirma” .

Og Josephine lægger da heller ikke skjul på, at arbejdet som Victoria's Secret-model, hvor de fleste kampagner bliver skudt i luksuriøse og eksostiske omgivelser og i det smukkeste badetøj og lingeri, er noget af det der har bidraget til hendes enorme succes og popularitet på de sociale medier. Resultatet er at Josephine i skrivende stund har mere end 1,5 millioner følgere, bare på Instagram. Om strategien bag fortæller Josephine:

“Jeg har set på, hvad der fungerer for mig, og jeg skyder enormt meget undertøj og badetøj, så jeg er mange farverige steder, og jeg bliver set som sexet, fordi jeg er i undertøj hele tiden. Så i stedet for at prøve at være cool har jeg valgt at omfavne det.

Josephine er meget bevidst omkring sit image og hvad der skal til, for at opbygge den helt rigtige profil på de sociale medier. Derfor lægger hun også helt strategisk billeder op hvor hun er mere menneskelig, fjoller og er sammen med vennerne.

"Jeg sørger også for at have nogle billeder af venner og nogle, hvor jeg ser lidt skør ud, så jeg virker som en, der kan være din bedste veninde, men stadig er sexet, for at mændene skal gide at følge mig” .

Se også: Josephine Skriver: Sådan er det at være regnbuebarn

Tilstedeværelsen på de sociale medier er dermed ikke længere kun er noget personligt for Josephine og andre topmodeller, det er blevet et vigtigt og altafgørende arbejdsredskab for Josephine. De sociale medier har faktisk en så stor betydning for modellernes professionelle liv - herunder deres fremtidige modeljobs - i dag, at Josephines amerikanske bureau løbende guider hende i brugen af sociale medier:

“De har ansat det, der hedder social media-agenter, som kun hjælper dig med dine sociale medier. Og der får vi en ugentlig e-mail om, hvilke piger, der har gjort det godt, nye fif, hvilke nationaldage kommer der”

Læs også: Modeugen: Helt tæt på Josephine Skriver

Og fordi Instagram netop er blevet så stort og er blevet en af de første ting, potentielle arbejdsgivere kigger på, fortæller Josephine også i interviewet, at hun faktisk sletter ethvert opslag med under 20.000 likes.

Mon ikke Josephine Skrivers nye engle-kontrakt vil resultere i endnu flere opslag på Instagram, og at antallet af følgere hurtigt vil blive fordoblet?

Til sammenligning har hendes nye kollegaer, 3 af de største Victoria's Secret-'engle', Alessandra Ambrosio, Adriana Lima og Candice Swanepoel, henholdsvis 5,8 millioner, 6,8 millioner og 8,1 millioner følgere på Instagram.

Se også: Med Josephine Skriver til modeuge i København

...go get'em, Jo!

Se tilbage på Josephine Skrivers største Victoria's Secret-øjeblikke i galleriet nedenfor og 'stay tuned' for mange flere nyheder om Danmarks nye engel.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her