Résumé - det nye danske mærke, du skal kende

Det nye danske mærke, du skal kende: Résumé
Foto: PR

Byd velkommen til et nyt dansk navn i modebranchen! Søstrene Emma og Anne Louise Lohmann står bag Résumé, og deres skønne lyserøde og feminine univers tilsat et grafisk pust er svært at stå for. Vi mødte designersøstrene i deres lyserøde (hvad ellers?) showroom i København.

Læs også: Insiderne guider: Sådan får du en karriere i modebranchen

Résumé er en gengivelse og derfor en dobbeltkonfekt, sådan betragter vi også hinanden som søstre og partnere. Vi har derfor også valgt at stave det med to accent aiguer for at understrege netop det. Én accent for hver af os.

Vi er tredje generation af en tekstilfamilie. Det har derfor altid været naturligt for os, at vi skulle beskæftige os med mode. Idéen om Résumé tog form over en flaske rødvin på terrassen. Der blev kastet en masse ideer på bordet – og pludselig havde drømmen plantet sig i os begge to.

Vi er meget forskellige. Anne Louise er meget normcore og til klassiske silhuetter. Hun vælger ofte den drengede stil, og hendes garderobe består mest af navy og sort. Emma derimod er mere eksperimenterende og feminin. Hendes garderobe er et farvespil af forskellige print og strukturer tilsat en masse accessories. Med Résumé har vi forenet vores personlige stilarter, og man kan tydeligt se os begge i kollektionerne. ’Kin’ er navnet på vores første kollektion, og inspirationen tager udgangspunkt i os som søstre.

’Kin’ betyder blodsøstre eller et relateret bånd. Vi fandt tilbage til vores barndomsminder, hvor Anne Louise klædte Emma ud i glitter, glimmer og lyserød. Præcis disse elementer er bærende for kollektionen.

Leandra Medine er vores stilikon. Hun er sej! Hendes look er både feminint og afslappet – det giver hende kant og attitude. Vi vil gerne se hende i Résumé.

Hotel Saint Marc i Paris er et sted, der inspirerer os. De har turdet at gå all in på print, strukturer og farver, men stadig bevaret den klassiske stil. Det emmer af luksus og coolness på samme tid. 

Drømmesamarbejdet ville være at lave en strikkollektion med Missoni. De er vildt dygtige og overbevisende i deres dna. Det minder om vores barndom. De formår at være tro mod deres identitet, men tør at stikke af i deres fantastiske farvespil.

Se også: ELLE x Ellos Fashion Dinner: Kvinder, der støtter kvinder!

Résumé er et nyt dansk mærke skabt af søstrene Emma og Anne Louise Lohmann. De to står også for hhv. branding og salg samt design og produktion. Deres mission er at fokusere på produkt og kvalitet til en kommerciel pris. Ud over trendkollektionerne har de også en basiskollektion af bl.a. T-shirts, der bærer deres logo: to accent aiguer. High-summer 2017-kollektionen er Résumés første, og er i butikkerne fra marts måned. 

Se mere på Instagram @resumecph og se billeder fra kollektionen i galleriet herunder.

Det nye danske mærke, du skal kende: Résumé

ELLEs nyhedsbrev

Relaterede artikler