Foto: Dolce & Gabanna
Mode

Dolce & Gabbana lancerer 'Abaya'-kollektion med abayas og hijabs

af Emilie Bech Zerlang 6/01/2016
Designer Stefano Gabbana har netop løftet sløret for, at Dolce & Gabbana lancerer deres første kollektion med hijabs og abayas under navnet 'Abaya'. Se hele den fine kollektion, der inkluderer masser af fine prints, farver og broderinger med referencer til siciliansk æstetik...

Dolce & Gabbana har gjort det igen! Overrasket hele modebranchen med en ny vinkel på, hvad mode er.

Dolce & Gabbana har nemlig netop offentliggjort deres første kollektion af hijabs og abayas, som henvender sig særligt til de muslimske og arabiske kvinder.

Se også: Spring-Summer 2016: Her er de første kampagner

Det var Style.com/arabia, som i sidste uge offentliggjorde nyheden om den nye 'Abaya'-kollektion først, og som også var de første til at vise kollektionen i sin fulde længde.

Nu har den ene del af designduoen Dolce & Gabbana, designeren Stefano Gabbana, så selv offentliggjort nogle af billederne på sin Instagram-profil. Og ud fra den tekst, som Stefano Gabbana postede sammen med billederne, er det helt tydeligt, at det er en kollektion, der står det italienske modehus nært:

Stefano Gabbana skrev:

"Dolce & Gabbana the Abaya collection ❤️❤️❤️❤️ #dgabaya ❤️"

Foto: Dolce & Gabanna / Style.com/arabia

Den smukke 'Abaya'-kollektion indeholder en masse smukke hijabs (tørklæder) og abayas (lange, løse kjoler), hvor den arabiske kultur møder den sicilianske æstetik på fineste vis.

Med masser af prints, blonder og blomster er der lagt op til en stilfuld, enkel og klassisk kollektion, som uden tvivl vil blive taget godt i mod.

Se også: Shoppeguide: 10 rå bikerjakker

Det er ikke første gang, at Dolce & Gabbana overrasker modebranchen med en ny vinkel på, hvad mode er. Udover at Dolce & Gabbana for nyligt havde kreative elementer som selfie-stænger på catwalken og lod modellerne gå på catwalken med børn i favnen, så hyldede Dolce & Gabbana i deres SS15-kampagne fx budskabet om, at mode ingen alder har. I Dolce & Gabbanas SS15-kampagne optrådte der nemlig flere ældre sicilianske kvinder i front for kampagnen.

Med reference til en artikel i det amerikanske magasin Fortune beskriver ELLE.com i denne forbindelse, hvordan de muslimske kvinder i fremtiden vil udgøre et stort marked for modeindustrien, da muslimske kvinder forventes at bruge op til $484 billioner på tøj og sko i 2019.

I galleriet kan du hele Dolce & Gabbanas fine 'Abaya'-kollektion.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her