Foto: Lily Silwer, Privat
Mode

Dansk modeblogger åbner webshop

af Celina Bengtsson 12/04/2016
''My Léontine'' er navnet på en ny dansk webshop, der for nylig er blevet lanceret. Webshoppen, som er bygget op omkring filosofien om at skabe en unik og spændende garderobe, som kan bruges sæson efter sæson, ejes og drives af den danske modeblogger, Lily Silwer. ELLE har haft en lille snak med modebloggeren om hendes nyopstartede projekt og virksomhed...

Den danske modeblogger, Lily Silwer, har, for nylig, budt velkommen indenfor i sin nylancerede webshop, My Léontine, som er baseret på alt lige fra smukke prints og farver til enkle og tidsløse items med kant fra skandinaviske designere, såvel som internationale.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Brands, såsom Heartmade by Julie Fagerholt, Rodebjer, Gestuz, Sportmax, Altewaisaome og STAND er blandt dem, du kan shoppe på My Léontine på nuværende tidspunkt, men udvalget af brands og designere vil blive udvidet hver sæson, med fokus på at gøre det muligt at skabe en unik og spændende garderobe, som kan bruges sæson efter sæson.

ELLE fik fornøjelsen af at stille den danske modeblogger og nyudklækkede webshop-ejer, Lily Silwer, et par spørgsmål om webshoppen, My Léontine.

Besøg My Léontine lige her, og læs interviewet med Lily Silwer nedenfor.

Læs også: RAINS åbner butik i hjertet af hjembyen

Hvorfor har du åbnet en webshop?

Jeg har altid kunne tænke mig at åbne en lille webshop, da jeg elsker at arbejde med tøj. Jeg har tidligere arbejdet som butikschef i over ti år, før jeg tog springet over til magasinbranchen, hvor jeg har arbjedet som moderedaktør, stylist og modeskribent. Mens jeg var på barsel sidste år, kom ønsket om at åbne en webshop tilbage, da jeg kun havde en deltidsstilling som modeskribent at komme tilbage til. Og lige nu er kombinationen af de to jobs perfekt.

Hvem skal shoppe på My Léontine?

Udvalget henvender sig til kvinden, der vægter kvalitet og tidløst design fremfor hurtige trends, hvor der er gået på kompromis med kvaliteten. Hun er heller ikke bange for at skille sig lidt ud eller at købe tøj fra, måske for hende, et ukendt mærke. Onlineshopping er jo også perfekt til dem, der hverken har tid eller overskud til at shoppe i fysiske butikker – her er du kun et klik væk fra tøjet, enten du er hjemme i sofaen eller på farten med mobilen.

Hvad har du lagt særligt vægt på? Hvordan adskiller den sig fra andre fashion webshops?

Der skal være et godt miks af stilfulde og inspirerende brands, både store og mindre kendte mærker, så folk kan opdage nye designere, de måske i forvej ikke kendte til. Jeg har lagt vægt på iøjenfaldende items, såsom unikt design, prints og farver, men, som stadig er nemme at bruge og nemt kan sammensættes med en god basis garderobe. Der er nemlig ikke vildt mange basis items i shoppen – det synes jeg hurtigt bliver kedeligt at se på i en webshop. Jeg synes også det er vigtigt, at vise tøjet frem med gode billeder af produktet, samt en brugbar styling af tøjet på en model, så folk kan lade sig inspirere til, hvordan de selv kan sætte tøjet sammen.

Hvilke brands er dine egne yndlingsbrands og hvorfor?

Heartmade by Julie Fagerholt er blevet mit yndlingsmærke, og det er det mærke fra shoppen, jeg selv køber mest af. Tøjet er af god kvalitetet i et gennemført design med smukke detaljer, og så er pasformen virkelig god, også selvom jeg (igen) er gravid, så sidder tøjet godt! Jeg er desuden vild med svenske, Altewaisaome, der formår at lave pænt og letburet design, der stadig er anderledes og skiller sig ud. Et andet mærke, der fås fra maj måned, er italienske, Sportmax. Den kollektion er overdrevet pæn, så den glæder jeg mig meget til! Og jeg er ikke i tvivl om, at det bliver et nyt favoritmærke i min egen garderobe.

Hvad er drømmen med din webshop?

På længere sigt vil jeg gerne åbne en butik, som en forlængelse af shoppen. Og at blive ved med at tilføre nye og spændende designere hver sæson, så udbuddet hele tiden bliver større og bedre. Jeg ville f.eks. ønske at kunne tilføre nogle dygtige danske mærker, såsom Ganni og Baum und Pferdgarten, men også vildt gerne internationelle brands, såsom Isabel Marant og Céline-accessories – men det er vist ikke bare lige til... Det ville være drømmen, at den voksede sig rigtig stor, både i Danmark og i udlandet.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her