

Neye fejrer 135 år med limited edition kollektion og donerer penge til kampen mod kræft
I 1881 så den første Neye butik dagens lys, da man slog dørene op for et mekka af tasker på Vimmelskaftet i København. Siden har taskekæden bredt sig til hele det ganske land, og d. 5. oktober ’16 kan Neye fejre sit 135 års jubilæum. Det markerer Neye med en unik kollektion af tasker designet af taske-og lædervarebrandsne Adax, Belsac, Markberg, Day ét og Neys eget mærke Aura.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Læs også: Lotte Skovgaard: Se mine sko
Men hos Neye har man også et andet budskab på agendaen. Neye-Fonden, der ejer alle Neye-butikker, besluttede nemlig i 1977 at: ”De penge, der indtjenes i lædervarefirmaet NEYE, skal komme det samfund til gode, i hvilket pengene er tjent.” I snart 40 år har Neye-Fonden dermed støttet kampen mod kræft, ved at donere overskuddet fra taskekædens salg til kræftforskningen, og alene siden år 2000 har fonden doneret 30 millioner kroner til formålet.
De fem brands, der har designet tasker til Neyes jubilæum, har forenet Neyes DNA med deres egne karakteristika, og hverdagens mange gøremål er tænkt ind i designet, som er funktionelt og anvendeligt. Nogle designere er gået i Neyes arkiver for at hente inspiration, mens andre taget udgangspunkt i deres eget signaturdesign og refortolket det.
Jubilæumskollektionen kan findes hos Neye fra d. 1. oktober og i galleriet herunder, kan du se de flotte tasker og læse om tankerne bag.
Sponsoreret indhold
ELLE anbefaler


Elizabeth Debicki stjæler rampelyset med helt særlig kjole til 'The Crown' premiere

Opfølgeren til hypet (og udsolgt) neglelak er landet - og timingen er perfekt

Gaveguide: 16 lækre julegaver til under 250 kroner

Se billedet: Rihanna byder julen velkommen med ny hårfarve
