Coca-Cola udskifter 130 år gammel logo
Foto: McCann
WorldPride

Coca-Cola skifter logo efter 130 år

af Dina Saugman 19/08/2021
Love & Art siges at kunne flytte bjerge. Coca-Cola tror derfor også på, at kærlighed og kunst kan fremme tolerance, og med deres nye midlertidige design hylder de mangfoldigheden.

I generationer har diversitet og inklusion været kerneværdier bag Coca-Cola, hvorfor de er en af de største, officielle hovedsponsorer bag WorldPride 2021.

Det ikoniske event finder sted i København og Malmø, og løber af stablen den 12.-22. august. Copenhagen Pride er den største og mest kendte mangfoldighedsfestival i Danmark, og Coca-Cola deltager for tredje gang.

I den forbindelse vil man i udvalgte butikker kunne finde Coca-Cola ”Love Can”, designet af Rapha Abreu, Global Design vicepræsident for Coca-Cola. En coladåse, der ikke sætter grænser for, hvad kærligheden er i stand til. En coladåse, der hylder kærlighed og mangfoldighed.

Læs også: Derfor er pride (stadig) en nødvendighed

På den særlige kærlighedsdåse er Coca-Colas ikoniske logo blevet skiftet ud med ordet ’Love’, der afslører en regnbue i et af de to hjerter i O’et og V’et i ’Love’.

Foto: Coca-Cola

Om designet og dets budskab fortæller Rapha Abreu:

”De første tanker, vi gjorde os om designet, var meget fokuserede på, at vi ønskede at bevare Coca-Cola-teksten intakt. Men det kreative omdrejningspunkt blev så, da vi indså, at ændringen af logoet til ordet ’Love’, var et stærkt budskab i sig selv, som viser brandets støtte på en meget umiddelbar og selvsikker måde.”

Coca-Colas slogan lyder: ”Refresh the World. Make a Difference”, og det er netop, hvad Coca-Cola forsøger at gøre med deres reinkarnation af deres ikoniske sodavandsdåse.

Rapha Abreu fortæller, at hvis der nogensinde ville være en årsag til at udskifte brandets navn, så vil det være kærlighed. Hertil uddyber han:

”Coca-Cola er et brand og produkt for alle. Et brand, der er ensbetydende med inklusion, hvorfor det var meget naturligt, at Coca-Cola ville støtte alle manifestationer af kærlighed – de er alle ens gennem brandets øjne.”

WorldPride Square (Rådhuspladsen) bliver hovedscene for taler, udstillinger, sceneoptræden og overdragelse af næste års WorldPride-vært.

Lørdag den 21. august vil der, grundet COVID-19 restriktioner, blive afholdt en række mindre marcher, der erstatter den traditionelle, ikoniske, farverige parade. Alle marcher ender i Fælledparken og sætter et farverigt punktum for WorldPride 2021.

Læs også: Her er forklaringen på, hvad LGBTQIA+ står for

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her