Foto: @rianne.meijer
Ærlig reklamefilm

Populært skønhedsbrand skaber debat om vores perfekthedskultur

af Tanja Hartmann 29/04/2021
Mange af os redigerer vores billeder inden vi deler dem på sociale medier, og det kan skyldes, at vi er usikre på os selv. Det vil skønhedsbrandet Dove gøre noget ved. Derfor sætter de fokus på vores perfekthedskultur og pigers selvværd gennem ny kampagne.

Har du nogensinde redigeret et billede af dig selv, fordi du var usikker på dit udseende? Det er du ikke ene om.

Mange piger oplever lavt selvværd, fordi de til dagligt ser polerede billeder på Instagram og andre medier. Det kan godt give et forvrænget billede af virkeligenden.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Det problem ønsker skønhedsbrandet Dove at sætte fokus på. Med deres nyeste reklamefilm ønsker de at vise, hvilke konsekvenser skønhedsidealerne på de sociale medier, har for vores selvværd.

Læs også: Keira Knightley taler ud om sine ikke-photoshoppede billeder

Ny og ærlig reklamefilm

Reklamefilmen ’Reverse Selfies' viser bagsiden af ’det perfekte billede’. For ofte er det ’perfekte’ langt fra virkeligheden.

I reklamefilmen, som du kan se herunder, ser vi en ung pige, der har lagt et redigeret billede ud af sig selv på Instagram. Herefter afspilles forløbet op til baglæns, mens den viser hele processen, som pigen har gået gennem for at ændre sit udseende. Til sidst ser vi pigens naturlige ansigt.

Du kan se den rørende video lige her:

En del af et større projekt

Reklamefilmen er en del af det større projekt ’Real Beauty’, som Dove har kørt siden 2006. Her har de løbende lavet reklamefilm med 'almindelige' kvinder fremfor professionelle fotomodeller.

Det er noget, som de har haft stor succes med. De har nemlig vundet flere priser for deres reklamefilm gennem tiden. Her i blandt en Titanium Grand Prix, en Creative Effectiveness Award og mange flere.

Synes du også, at det kan være svært at navigere rundt i naturlige og redigerede billeder? Så kan du i galleriet blive bedre til at spotte redigeringer med nogle af de største stjerners photoshop-fails: 

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2022-05-17/arket-.png

Arket, 490 kr.

Køb her
/2022-05-17/gannishorts.png

Ganni, 1.400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/costop.png

Cos, 320 kr. 

Køb her
/2022-05-17/arket.jpg

Arket, 490 kr. 

Køb her
/2022-05-17/guccimiinto.jpg

Gucci, Boozt, 2.090 kr. 

Køb her
/2022-05-17/esteelaudersephora.png

Estée Lauder, Sephora, 280 kr. 

Køb her
/2022-05-17/coskjole.png

Cos, 790 kr. 

Køb her
/2022-05-17/andotherstoriesballerina.png

And Other Stories, 650 kr. 

Køb her
/2022-05-17/ganniblazer.png

Ganni, 2.500 kr. 

Køb her
/2022-05-17/chanelmatas.jpg

Chanel, Matas, 380 kr. 

Køb her
/2022-05-17/ecooking.png

Ecooking, 240kr. 

Køb her
/2022-05-17/ginatricotbukser.png

Gina Tricot, 250 kr. 

Køb her
/2022-05-17/junabahne.png

Juna, Bahne, 750 kr. 

Køb her
/2022-05-17/hmtop.png

H&M, 180 kr. 

Køb her
/2022-05-17/framacareofcarl.png

Frama, Care Of Carl, 280 kr. 

Køb her
/2022-05-17/remainboozt.png

Remain Birger Christensen, 900 kr. 

Køb her
/2022-05-17/weekdayjeans.png

Weekday, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/pernillecorydon.jpg

Pernille Corydon, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/haykitchenone.jpg

Hay, Kitchenone, 400 kr. 

Køb her
/2022-05-17/hmtaske.png

H&M, 350 kr. 

Køb her
/2022-05-17/weekendbymaxmaraboozt.png

Weekend By Max Mara, Boozt, 1.700 kr. 

Køb her