Foto: London Fashion Week
Burberry anno 2018

Sådan har du aldrig set Burberry før

af Nikita Hoffmann Andersen 26/09/2018
Da Burberry afholdt show under London Fashion Week i september 2018 var det for første gang med Riccardo Tisci bag roret, og det betød klassiske Burberry-prints og -looks i nye fortolkninger.

Burberry er et gammelt modehus med ditto værdier. Brandet blev etableret i 1856, og 162 år senere er det mere populært end nogensinde før.

En stor den af den ære skal tilskrives Christopher Bailey, der har været hos Burberry siden 2001. I 2004 blev Bailey kreativ direktør, og siden da har han også kunne tilføje titlen som CEO til visitkortet. I 2018 blev det så tid til at give stafetten videre, og Riccardo Tisci, der kom fra Givenchy, overtog posten som kreativ direktør.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Det er svært at tænke Burberry uden at tænke på det klassiske tern, som har været en del af modehusets DNA, så længe vi kan huske. Især de ternede tørklæder har været at spotte i modebilledet i mange år, og nu er de for alvor tilbage. Burberry blomstrer i den grad, og Riccardos nye tiltag i form af både redesignet af ternet og nytænkningen af vores måde at shoppe på, har gjort Burberry til modebranchens hotteste ’talk of town’.

Under London Fashion Week i september 2018 skulle Tisci så for første gang vise, hvordan han havde grebet sin nye stilling an. Modellerne skred ned af catwalken iført Spring/Summer 2019-kollektionen, og godt nok sad det ældgamle Burberry-mærke i tøjet, men den nye æra, som Tisci har startet, var tydelig for enhver.

Læs også: Viva Italia! Milan Fashion Week viste minimalisme med lidt ekstra.

Burberry-kvinden var redefineret og fremstod mere raffineret og aktuel end nogensinde før. Det konservative tern var gentænkt og gik nu igen i de mange looks i nye fortolkninger, og for første gang så vi Burberry-striber.

Udover at konvertere tern til striber havde Tisci også leget med det originale brun/røde/hvide tern, som vi alle kender. For eksempel så vi det før første gang udført i tweet på en jakke, der nu står øverst på vores ønskeliste! Det nye Thomas Burberry Monogram, som Tisci afslørede på sin Instagram-profil den 2. august 2018, kom desuden til live på både silkeskjorter og som foer i en klassisk jakke.

Riccardo Tisci overgik selv vores vildeste fantasier og sendte i alt 134 looks ned af catwalken. Vi gentager: 134 looks!

Nogle looks var klassiske og bevidnede om Tiscis fortid som haute couture-designer, mens andre var unge og modige. Men nyfortolkningen af Burberrys klassikere som trenchcoaten samt det evigt genkendelige print, var nu det, der fangede vores opmærksomhed allermest. I galleriet herunder har vi samlet de 10 looks, hvor netop nyfortolkningen af signaturen stod klarest.

Scroll løs og lad dig drømme væk til en verden af Burberry 2,0.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her