Velgørenhed Michael Kors støtter kampen for at mindske hungersnød med specieldesignede Watch Hunger Stop produkter

michael-kors-watch-hunger-stop-kate-hudson-elle-dk
Foto: Watch Hunger Stop

Watch Hunger Stop er en organisation, etableret i år 2013, der ved at indsamle midler, arbejder imod en verden uden hungersnød. I år støttes kampagnen igen af skuespillerinde Kate Hudson, mens sangerinden Hailee Steinfeld er ny ambassadør.

Organisationen Watch Hunger Stop er startet af modedesigneren Michael Kors, der blandt andet designer tøj og accessories til mærket i eget navn. Siden 2013 har Michael Kors hvert år specieldesignet og solgt produkter specifikt til Watch Hunger Stop-kampagnen, der i samarbejde med FNs World Food Programme (WFP) arbejder for at bekæmpe hungersnød.

I år 2016 blev Michael Kors udnævnt som global ambassadør imod hungersnød for FNs World Food Programme.

For at fejre kampagnens fem-års fødselsdag er Michael Kors i år teamet op med multi-medie-kunstneren Eli Sudbrack. I tråd med Sudbracks egen farverige stil har han kreeret årets Watch Hunger Stop t-shirt.

Læs også: Bæredygtighed - 6 tips til en bæredygtig garderobe.

”Jeg blev meget glad, da jeg blev inviteret til at tage del i det her projekt. Endelig kunne jeg gøre noget, der hjalp andre mennesker på en meget konkret måde” udtaler Eli Sudbrack, der desuden fortæller, at der i hans hjemland, Brasilien, er store problemer med hungersnød og mangel på uddannelse. ”Hvis vi kan løse de to problemer, vil verden være helt anderledes” tilføjer Sudbrack.

For hver en solgt t-shirt vil Michael Kors donerer 25 måltider til FNs World Food Programme. Du kan købe t-shirten til 300 kroner lige HER.

michael-kors-watch-hunger-stop-t-shirt-elle-dk.jpg Foto: Watch Hunger Stop

Og i front for kampagnen er igen Kate Hudson, som har kæmpet for FNs World Food Programme, siden 2015, hvor hun for første gang blev en del af Michael Kors 'Watch Hunger Stop'-kampagne.

Gennem sit engagement i Watch Hunger Stop-kampagnen har Kate Hudson besøgt flere grundskoler i landdistrikterne Cambodja, støttet af WFP, og i år blev hendes engagement så hyldet med den fornemme titel som Goodwill-ambassadør for United Nations World Food Programme - så sejt!
 
Udover den årlige limited edition t-shirt, har Michael Kors desuden lanceret et ur, som ligeledes sælges i forbindelse med Watch Hunger Stop-kampagnen. Urets skive fremviser et turkis verdenskort, der skal minde os om målet - nemlig en klode helt uden hungersnød. For hvert et solgt ur donerer Michael Kors ligeledes 25 måltider til FNs World Food Programme.

michael-kors-watch-hunger-stop-watch-elle-dk.jpg Foto: Watch Hunger Stop

Du kan købe uret til 2.400 kroner lige HER.

Den innovative Michael Kors stopper dog ikke her. Den 59-årige New Yorker har nemlig ligeledes kreeret et specielt geofilter til Snapchat, som fungerer fra hans butikker i USA og England. For hver en snap sendt, med Michael Kors’ Watch Hunger Stop geofilter, donerer designeren ligeledes 25 måltider til FNs World Food Programme.

Du må altså fluks sende Snapchat-snuden mod en Michael Kors butik, hvis du er på de kanter. 

Du kan læse meget mere om Watch Hunger Stop-kampagnen og målet om Together to Zero lige HER.   

Relaterede artikler