Logo Hedi Slimane sletter Celines fortid og introducerer nyt logo

Phoebe Philo har forladt Céline, som hun ellers har styret med hård (og smuk) hånd siden 2008. Ind er Hedi Slimane kommet, der senest har været hos Yves Saint Laurent, eller som han omdøbte modehuset: Saint Laurent.

Og det at Slimane ændrede på brandets udtryk hos Saint Laurent, skulle vise sig ikke at være sidste gang. Søndag den 2. september 2018 var Slimanes kreative hånd på spil igen, da han postede tre identiske videoer på Instagram, hvor han offentliggjorde Celines nye logo.

Udover at bogstaverne er rykket tættere sammen i forhold til det foregående logo, er der én meget genkendelig detalje, som er væk. Apostroffen over e’et er fjernet, og Céline hedder nu Celine.

Foto: Instagram @celine

Ifølge Instgram-postet er visionen at komme tættere på det originale logo fra 1960’erne.  

Udover Hedis kontroversielle logo-rebrand, har han gjort endnu en ting, som har fået fans af modehuset helt op i det røde mode-felt. Celines Instagram-konto, der følges af 1,4 millioner brugere, har nu kun tre opslag, idet Slimane har slettet alt, der tidligere har været delt på modehusets Instagram-profil.

Kommentarfeltet gløder over, og det er vist sikkert at sige, at fans af Philo ikke er helt tilfredse med Slimanes forsøg på at skille sig af med fortiden.

Læs også: Ny chefdesigner for Céline: Hvad nu Phoebe Philo?

Som tidligere nævnt er det ikke første gang, vi ser drastiske ændringer fra Slimanes hånd. Da han i 2012 overtog roret hos YSL, var det ikke kun Yves, der fik en kærlig hånd. Slimane ’re brandede’ modehusets udtryk fuldkommen blandt andet i form af totalrevonationer af deres fysiske butikker, ligesom han rykkede hovedkontoret til Los Angeles.

Om vi kan forvente et nye look hos Celines butikker må tiden vise. Vi undrer os imidlertid over, hvornår vi igen kan shoppe Celine online. Slimane har nemlig lukket ned for brandets hjemmeside, der lige nu udelukkende fremviser det nye logo.

Franskmanden er dog ikke den eneste, der tænker i nye baner i disse dage. Også hos Burberry flyder det med skitser, og i starten af august præsenterede det britiske modehus’ nye direktør Riccardo Tiscis sit bud på Burberrys nye logo.

Læs også: Logo - Riccardo Tisci løfter sløret for Burberrys nye logo.

 

Et opslag delt af Riccardo Tisci (@riccardotisci17) den

2. Aug, 2018 kl. 3.05 PDT

Da Raf Simons i 2016 blev navngivet Mr. Calvin Klein, mente han også, at der var tid til forandring. I februar 2017 præsenterede han brandets nye logo, der ligesom Celine ville søge tættere på husets originale logo.

 

Et opslag delt af CALVIN KLEIN (@calvinklein) den

3. Feb, 2017 kl. 6.00 PST

Hvad vi som det næste kan forvente os af Hedi Slimane hos Celine, er endnu uvist, men sikkert er, at vi glæder os! 

Relaterede artikler