Sneakers Balenciaga fortsætter ’ugly sneaker’-bølgen og lancerer nyt bud

Foto: Balenciaga

Demna Gvasalia, kreativ direktør for Balenciaga, er i den grad kreativ. Modehuset har netop offetliggjort deres nyeste skud på sneaker-stammen, og Gvasalia fortsætter i samme spor som han sidste år startede med mærkets Triple S-sneakers, idet han igen lancerer en far-møder-vandreturs-sneaker.

Strategien har da heller ikke lige frem været dårlig. Selv om Balenciagas Triple S-sneakers har fået et par hårde ord med på vejen, så har de efterhånden nået kultstatus i modebranchen, og hvis du undrer dig over, hvorfor de er så svære at få fat i, så skal du bare smide et blik på de mest populære influencers Instagram: Her pryder de nemlig med stor sandsynlighed en lang række billeder.

Balenciagas Triple S-sneakers.  Foto: Ritzau/Scanpix

Balenciagas Triple S-sneakers. 

Andre luksusmodehuse som blandt andre Louis Vuitton fulgte desuden trop og leverede deres bud på en ’ugly sneaker’, som hos det franske luksushus fik navnet Archlight.

Nu skal alle mode- og komfortentusiaster så igen finde pengepungen frem. Balenciaga lancerede den 24. september 2018 sine nyeste Track-sneakers, som om muligt er endnu mere sporty end de foregående.

Denne model kommer dog, med stor sandsynlighed, ikke til at blive lige så set i gadebilledet, som Triple S-modellen, idet den eksklusivt forhandles i Balenciagas Rodeo Drive-butik samt online.

Læs også: Burberry anno 2018 Sådan har du aldrig set Burberry før.

På trods af at der kan være tvivl om, hvorvidt skoen henvender sig til en sand fashionista, så er der i hvert fald ingen tvivl om, at prisen gør. Vil du spankulere byen tynd i Balenciagas Track-sneakers, så skal du nemlig hive intet mindre end 5.500 kroner op af lommen.

Du skal desuden ikke være bleg for at dele din skostørrelse med alle på din vej – den (omdiskuterede) detalje med skoens størrelse på snuden, har nemlig atter fundet vej på Gvasalias design.

Relaterede artikler