Foto: Acne x Fjällräven.
Svensk samarbejde

Acne Studios møder Fjällräven

af Nikita Hoffmann Andersen 5/09/2018
To ikoniske, svenske brands er gået sammen om et friskt colab. Acne Studios har nyfortolket nogle af Fjällrävens klassikere og resultatet er enestående. Se hele kollektionen, der launcher den 6. september 2018, her!

Svenskerne er gode til mange ting. Tag for eksempel kanelbullar og IKEA. Når det kommer til modebranchen går svenskerne også forrest for eksempel med den svenske H&M-gruppen, som sidder på en stor del af high street-markedet.

Men svenskerne har givet os langt mere en billige møbler og lækre snacks.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Mode-brandet Acne Studios blev grundlagt i Stockholm i 1997 af Jonny Johansson, og siden da er det gået stærkt for mærket med de ikoniske millennial pink poser, der har indtaget verden. I begyndelsen af 2010’erne stormede Acne frem på bloggerscenen med deres Atacoma støvler og velsiddende jeans, men i dag har det svenske brand for alvor manifesteret sig som en vigtig, og respekteret, spiller i branchen.

Endnu længere skal vi tilbage, for at kigge på Fjällrävens spæde start. Det svenske outerwear brand blev grundlagt i Örnsköldsvik i Sverige i 1960 af Åke Nordin, og siden da har brandet med de genkendelige rygsække markeret sig som et vigtigt brand indenfor udendørsbeklædning og gear. I dag har mærket butikker over hele verden.

Én svensker kiggede på en anden, og nu er de to brands altså gået sammen om et colab, der udgives i morgen, torsdag d. 6. september 2018.

Kollektionen er unisex og kampagnen er alt andet end kedelig:

Et opslag delt af Acne Studios (@acnestudios) den

30. Aug, 2018 kl. 9.03 PDT

Fjällrävens klassikere som rygsækken, vinterjakker, ponchoer er blevet nyfortolket af det innovative designteam bag Acne, og resultatet er farverigt, sjovt og super 2018.

Acne er ikke de første mode-brand til at tænke i de udendørs baner. På Gannis catwalk under den Københavnske modeuge i august 2018 præsenterede det danske brand sin S/S 2019-kollektion, som, i samarbejde med udendørsbeklædnings-brandet 66°North, i den grad indbød til en tur i skoven, og nu stemmer Acne og Fjällräven altså i den vision.

Læs også: Ganni teamer op med 66° North i SS19-kollektionen.

Du kan sagtens beholde din midi-kjole på, men par den med et par vandrestøvler (Gucci har leveret et glimrende bud) og smid en Acne x Fjällräven t-shirt under og en oversize grøn poncho over.

Du kan få fingrene i Acne x Fjällrävens samarbejde online samt hos Acne Studios og Fjällräven fra i morgen torsdag den 6. september 2018.

Mens du venter, kan du scrolle igennem galleriet, hvor vi har samlet hele kollektionen. Hvad skal du have fingrene i?

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her