ELLEfit - Træningsvideo 16

Annonce
ELLEfit - Træningsvideo 16

Står der træning på programmet den kommende weekend? Så er den nyeste træningsvideo fra ELLEfit med ELLEs Health Editor Stephanie Bang og vores faste ELLEfit-træner Joanna Scharlett, lige noget for dig.

Denne gang er der 100% fokus på ballerne, hvorfor de 3 træningsøvelser også kan kategoriseres som et vaskeægte 'balde-attack'. 

Trænings-settet består af 3 øvelser, der alle skal laves i 45 sekunder med 15 sekunders pause mellem hver øvelse. Når alle øvelser er gennemført én gang, gentages hele trænings-settet 2 gange yderligere, således at I i alt har gennemført de 3 øvelser 3 gange.

Øvelse 1: Squat på ét ben

Kommentar: Spænd i coren. Gå ned så langt du kan og brug armen til at holde balancen.  Dit knæ må ikke komme udover den fod du står på.

Øvelse 2: Gadedrengehop

Hold forreste knæ i 90 graders vinkel og lad vægten gå bagud. Hold brystkassen frem, spænd i coren og hop på det ene ben – mens du løfter det andet. Brug armene til at holde balancen. 

Øvelse 3: Side lunges med træk

Det er bagdelen der går tilbage. Hold brystkassen oppe og lad vægten gå til det bøjede ben. Det andet ben holdes strakt

NB: Find alle vores ELLEfit videoer samlet HER

Psst...! Følg ELLEs sundhedsprofil @ELLEsundhed på Instagram, hvor du kan finde alle ELLEfit træningsvideoer. Vi tilføjer en ny video hver uge, som du kan gemme i dit Instagram-arkiv med 'bogmærke-funktionen', så du altid har ugens øvelser lige ved hånden, når du skal træne.
 
ELLEfit er ELLE-redaktionens nyeste træningstiltag, hvor vi hver uge deler en træningsvideo med tre øvelser, som du kan lade dig selv og din træning inspirere af. ELLEfit er lavet i samarbejde med en række sponsorer inden for træning og sundhed, som alle vil bidrage med brugbare tips inden for sundhed og træning, herunder sund mad, skønhedsprodukter til en aktiv livsstil, træningstøj og kosttilskud. ELLEfits 5 samarbejdspartnere er Kildevæld, Vichy, adidas, Urtekram og Puori. Stay tuned!   

Relaterede artikler