Sundhed

Spar tid på din træning

af Mette Marie Lei 4/03/2013
Det kan være svært at finde tid til træning, når man arbejder 40 timer om ugen - oven i alt det andet ... Derfor disse 6 tips til tipsoptimering, så du ikke går glip af din træning!

Arbejde 40 timer om ugen, familiemæssige forpligtelser, sociale engagementer ... med en travl hverdag er det ikke underligt, at mange af os har svært ved at finde tid til at træne.

Derfor får du her 6 tips til, hvordan du kan optimere din tid til og fra træningscentret, så du ikke har nogen undskyldning for ikke at nå det - selvom du ikke er Hollywoodstjerne med town car og hjemme-kok.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Forbered dig
Inden du drager afsted mod centret, så sørg for du er fuldt forberedt til dit besøg. Læg dine hovedtelefoner klar, opret en spilleliste hjemmefra, fyldedin vandflaske ... Det vil sparre dig for kostbar træningstid, så sørg for at du er klar til kamp så snart, du træder ind i træningssalen.

Gør noget, du nyder
Motion kan synes som en pligt, hvis det er noget, du ikke nyder, så find en aktivitet, der hjælper dig med at forbrænde kalorier, mens den samtidig styrker dit humør og lindrer stress på samme tid. Efter en frustrerende dag kan yoga eksempelvis være en god idé, da det hjælper dig til at stresse ned og samtidig styrker dine muskler-

Undgå myldretiden
Hvis det er muligt, så planlæg din træning udenom myldretiden i dit træningscenter.
På den måde kan du bedre selv vælge imellem maskinerne og undgår køer, som tager tid.

Udnyt høj-intensitet-intervaller
Selvom du måske ønsker at minimere den tid, du tilbringer i centret, kan du stadig maksimere din træning med nogle høj-intensitet-intervaller, som brænder nogle seriøse kalorier. Prøv skiftevis et minut med høj aktivitet med en to minutters øvelse i roligt tempo efterfulgt af sprint-intervaller på løbebåndet.

Multitask dine muskler
En anden måde at maksimere din kalorieforbrænding på er ved at arbejde med flere muskler på én gang. For eksempel crunches på en træningsbold, som bearbejder dine mavemuskler samt dine arme og ben. Jo flere muskler, du kan arbejde på én gang, jo mindre tid skal du bruge på træning.

Opret en brusebads-strategi
Hvis du bader i træningscentret efter din træning, skal du oprette en slagplan for at komme ind og ud af omklædningsrummet hurtigt. Hvis du træner i hold, medbring da dit håndklæde og klipklappere ind i selve træningslokalet, så du kan lave en lige linie til bruserne, når timen er slut. På den måde undgår du at skulle hen og finde dit skab og bagefter stå i kø ved badet.
Desuden kan du hænge dit undertøj op på krogene i skabet, så det er lige til at finde. på den måde undgår du "fumletid".

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her