Foto: Sara Jin Smidt
Sundhed

ELLE guider: Sådan lever du 'The New (York) Way'

af Emilie Bech Zerlang 14/10/2015
ELLEs sundhedsskribent Sara Jin Smidt har været en tur i New York på udkig efter nye tendenser inden for træning og sund livsstil. Her er et udpluk af det, hun fandt frem til - selvfølgelig plus et par gode bud på, hvordan du lever det sunde liv 'the New York way'!

ELLEs sundhedsskribent Sara Jin Smidt har været en tur i New York, hvor hun har fået masser af inputs indenfor træning og dét at leve en sund livsstil.

Noget af det, som Sara fandt frem til var blandt andet, at der uden tvivl er nye toner på vej i fitnesskulturen - i hvert fald ifølge Matt O’Toole, der er direktør for Reebok, og som Sara Jin Smidt har mødt i New York. Her kan du læse et par af hans pointer:

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

”Fitness er nødt til at genopfinde sig selv”: Hvor fitnesscentre tidligere har været pakket med maskiner og crosstrainere, peger tendensen mod mindre udstyr og mere træning med egen kropsvægt. Styrketræningsmaskinerne viger pladsen for mere gulv og dermed også for plads til træningsformer som funktionel træning og pilates.

”Fitness skal være sjovt”: Du behøver ikke nødvendigvis kaste op af grin på løbebåndet, men det er vigtigt, at din træning er sjov og noget, du ser frem til. På den måde er der nemlig større sandsynlighed for, at du rent faktisk får brugt dit fitnessmedlemskab, og det betyder, at du har lyst til at holde fast i din træning, så frem med smilet.

"Vær social:” Fitness har i mange år været meget egocentreret, men de nyeste tendenser er social fitness og community spirit. Du træner selvfølgelig primært for dig selv, men det kan blive en hel del federe, hvis du lige får et skulderklap med på vejen. Der er et øget fokus på holdtræning med alt, hvad det indebærer af holdånd og sammenhold – også mellem medlemmer og instruktør.

”Vælg det hardcore:” Står du flere timer på crosstraineren eller stepmaskinen i håbet om at fedtforbrænde, kan du godt forberede dig på at ændre kurs. Det nye er mere hardcore træningspas, små intensive intervaller af styrke- og konditionstræning for at opnå en kortere og mere effektiv træning. På den måde er din træning mere fokuseret, men til gengæld i kortere tid, så du kan få tid til alle de andre sjove ting, du også gerne vil have plads til i en travl hverdag.

Se med i galleriet, hvor du kan få endnu flere insidertips til sundhed og træning, herunder blandt andet anbefalinger til sunde steder at spise morgenmad i New York og hvor du skal træne, hvis turen går New York!

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her