L'Oréal Paris x Balmain Paris: Nyt samarbejde hylder fællesskab og diversitet

L'Oréal Paris x Balmain Paris: Eksklsuivt samarbejde, der hylder fælleskab og diversitet

L'Oréal Paris har netop løftet sløret for, hvad der uden tvivl må betegnes som et af efterårets stærkeste samarbejder.

Det anerkendte franske skønhedsmærke har nemlig teamet op med det franske modehus Balmain med kreativ direktør Olivier Rousteing i spidsen. 

Det nye samarbejde mellem L'Oréal Paris og Balmain Paris præsenterer 12 nye, matte farver af L'Oréal Paris' velkendte 'Color Riche' læbestift under 3 kategorier: 'Rock', 'Couture' og 'Glamazone'.

De 12 farver skal signalere det åbenlyse værdifællesskab: nemlig, at vi skal stå sammen og gøre op med konventionelle skønhedsfordomme, og at diversitet og rummelighed er skønhedens højeste mål.

De 12 nye farver er repræsenteret af Olivier Rousteings anerkendte #BalmainArmy, der som navnet antyder bogstaveligt talt er Balmains hær af topmodeller, som chefdesigneren Olivier Rousteing bruger i front for modehusets kampagner, modeshows og særligt på de sociale medier. Og med topmodeller som Maria Borges, Doutzen Kroes, Lara Stone og Ming XI er der på alle måder tale om, at det er cremen af cremen, der er i front for de 12 nye farver af 'Color Riche' læbestiften fra L'Orèal Paris. 

De 12 topmodeller repræsenterer hver en af de 12 nye farver, og deres forskellige baggrund og oprindelse er en del af samarbejdets budskab om, at der skal gøres op med konventionelle skønhedsfordomme og i stedet fokuseres på diversitet og rummelighed. Et budskab, der lægger sig naturligt op af L'Oréal Paris 'worth it' budskab:

"Uanset din oprindelse, uanset hvor du kommer fra. Stå sammen, bliv set, bliv hørt. Sammen er vi uovervindelige. Fordi det er noget, vi alle fortjener", fortæller Olivier Rousteing, kreativ direktør for Balmain Paris. 

For dem, der allerede er bekendt med Olivier Rousteing, er det alment kendt, at en af hans styrker - foruden hans kreative evner som chefdesigner for det franske modehus - er, at han er en af de chefdesignere, der arbejder mest med markedsføring på de sociale medier, herunder særligt hans brug af topmodeller, it-girls og kendisser under #BalmainArmy på Instagram.

Derfor har Olivier Rousteing også været meget med i hele processen fra produktudvikling, indpakning og farveudvælgelse til kampagnemodeller i det nye L'Oréal Paris x Balmain Paris samarbejde, men i høj grad også det visuelle udtryk og den SoMe-strategi, der kommer til at præge samarbejdet. 

L'Oréal Paris x Balmain Paris 'Color Riche' kollektionen bliver officielt lanceret i begyndelsen af September 2017 som en del af Paris Fashion Week SS18. Helt eksklusivt vil kollektionen dog blive solgt på Boozt.com i Danmark fra uge i 44, men der vil kun være et begrænset antal læbestifter tilrådighed. Så det er med at være hurtig, hvis du skal fat i kollektionen!

Se alle de 12 farver fra den nye L'Oréal Paris x Balmain Paris kollektion og billeder af de 12 smukke kampagnemodeller i galleriet...

Efterårets mest eksklusive samarbejde: L'Oréal Paris x Balmain Paris

Relaterede artikler