Trends

Når low bliver high – og omvendt

af Paola Sáez/Montagut/spansk ELLE, Marie Louise Wedel Bruun, Josephine Aarkrogh 12/07/2010
Når ulige børn leger bedst: Highstreet-firmaerne forgudes i krisetider, og luksusmærkerne går gerne ned på gadeplan for at få en bid af kagen. Samtidig får det lavpriskæderne til at gå den anden vej

Cos by H&M

Når de dyre designere vil nå masserne gennem samarbejde med lavpriskæderne, bliver kæderne nødt til at tænke elitært. Derfor har H&M udvidet med Cos (Collection Of Style), og Zara har gjort det med Uterqüe, et nyt paradis for kvalitets-accessories, der dog desværre ikke fås herhjemme endnu.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Topdesignere
Viktor & Rolf, Roberto Cavalli, Matthew Williamson og Sonia Rykiel er bare nogle af de couture-designere, som har samarbejdet med H&M. Den svenske gigant banede vejen med lanceringen af Karl Lagerfeld for H&M ved hjælp af en storstilet marketingsstrategi, de mest eksklusive designere ikke kunne modstå. Mens highstreet-mærkerne hæver deres varemærke, får luksusdesignere hul igennem til masserne med minikollektioner tilgængeligt for alle budgetter. Hvem sagde win-win?


Unique by Topshop

Cos by H&M
I 2007 udvidede H&M sit imperium ved at skabe dette mærke baseret på enkle linjer. Forskellen fra den ældre søster er højere priser, der er begrundet i forbedret kvalitet af stoffer, og snitmønstre uden udløbsdato.


Vero Moda Very

Unique by Topshop
Den engelske highstreet-kæde lancerede Unique for ni år siden, som en eksklusiv kollektion til visning under modeugen. Mærket består af samarbejder med andre designere, couture-items og luksus-accessories.

Vero Moda Very
Danske Vero Moda lancerede linjen Very i februar i år. Vero Moda Very er en separat linje til den kræsne og modebevidste forbruger med fokus på gode snit og lækre materialer som silke, skind og uld. Priserne starter på 400 for kjoler, 800 for skind og 500 for en blazer.

Andre relaterede artikler:


Farverig trend:
Surf's up


Kort og godt:
Denimshorts


Celebstil:
Denim de luxe

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her