Kom med bag facaden, når Diors 'Saddle'-taske bliver produceret
Den genkendelige saddeltaske ’Dior Saddle’ blev første gang set på Diors catwalk tilbage i 2000, dengang designet af John Galliano, og i 2018 - godt 18 år senere - satte Diors Maria Grazia Chiuri igen ’Saddle’-tasken på dagsordenen.
Maria Grazia Chiuri bragte dog ikke kun den klassiske ’Saddle’-taske, som vi ellers kendte den, tilbage på dagsordenen. Hun valgte nemlig at nyfortolke den fuldstændig.
Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.
Om Marias vision for nyfortolkningen af tasken, har hun blandt andet udtalt: ”Jeg ønskede at gøre den lidt større og mere robust, men også at skabe den i flere farver, med broderi eller frynsedetaljer, så den ligesom en kamæleon kan tilpasse sig alle situationer”.
Og hvis du ikke er så heldig at have en i gemmerne, er det altså nu, at du skal investere… ’Saddle’-tasken er nemlig blevet kaldt tidsløs og vil derfor stadig være trendy maaange år endnu. I øjeblikket kan ’Saddle’-tasken blive din for 13.400 kroner (kanvas) og 14.900 kroner (læder).
Læs også: Derfor koster din Chanel-taske det, den gør
Flere it-girls såsom både Bella Hadid, Elsa Hosk, Beyoncé og Paris Hilton har endda 'Saddle'-tasken som en del af deres garderobe, men det er vist safe-to-say, at 'Saddle'-tasken for alvor kom på vores ønskelister, da Carrie Bradshaw (aka. Sarah Jessica Parker) havde den som en del af sit outfit i Sex and the City.
Men synes du stadig, at prisen for tasken virker lige lovlig høj? Så se med i galleriet, hvor ELLEs Fashion Director, Josephine Aarkrogh (pt. på barsel), har været en tur bag facaden, og set hvordan kreationen af den klassiske ’Saddle’-taske folder sig ud.
Denne taskeguide blev også bragt i ELLEs januar-nummer 2019.