Power-kvinder 11 influencere, der har startet deres eget brand

influencere-der-har-startet-deres-eget-brand-elle-dk.jpg
Foto: MEGA

For bare få år siden var der slet ikke noget, der hed influencere. Jo jo mode-brands ville selvfølgelig gerne klæde stjernerne på i deres gevandter, men nogen decideret forretning var det ikke.

I hvert fald ikke tilnærmelsesvis på samme måde som vi kender influencer marketing i dag.

Influencerne er kommet for at blive, og flere og flere af os kigger mod de filterbesatte Instagram-profiler, når vi søger inspiration til morgendagens outfit, den perfekte frokostrestaurant eller en mascaraanbefaling.

Mens de fleste influencere agerer reklamesøjle for udefrakommende brands er der også enkelte profiler, der har opnået en så tror succes og følgerskare, at de har kunne udvide deres forretning til at indebære deres helt eget produktbårne brand.

De unge kvinder er ekspertkilder inde for mode- og skønhedsbranchen, og det er da også primært her, de udfolder deres egen kreativitet.

Læs også: Impression PR - Vi synes, der manglede et bureau, der tog influencers alvorligt. Derfor startede vi Impression PR.

ELLE har kigget nærmere på 11 influencere, der har startet deres eget brand

Trine Kjær

Trine Kjær har blogget på Trine's Wardrobe siden år 2008. Som en af Danmarks største bloggere har hvervet bragt hende vidt omkring, og i dag kan hun også skrive stylist og entreprenør på CV’et. I år 2012 startede Trine beautyserien, Trine’s Wardrobe, der i dag både tæller hår- og hudplejeprodukter. Trine Kjær er stadig en succesfuld influencer med 120.000 følgere på Instagram.

Jeanette Madsen og Thora Valdimars

Jeanette Madsen og Thora Valdimars er velkendte navne i den danske modebranche, og samlet set følges de af næsten 200.000 mennesker på Instagram. Kvinder over hele verden jublede i begejstring, da de to stilbevidste kvinder i august 2018 lancerede brandet, Rotate Birger Christensen, i samarbejde med den anerkendte multi-brand-butik, Birger Christensen. Rotate-fans tæller blandt andre Emili Sindlev og Pernille Teisbæk, og i dag kan kjolerne shoppes på Net-a-porter. 

Emily Salomon, Christina Dueholm, Christine Egholm og Catrine Widunok Wichmand

De fire veninder, og velkendte kvinder i det danske blog-land, blev alle gift inden for en tæt årrække. Det betød, at samtalerne veninderne imellem handlede utrolig meget om bryllup – et emne de også oplevede stor efterspørgelse på at omtale i kraft af deres job som influencere. I december 2018 udkom på bogen, Bryllup: Something old, something new, something..., og de fire bloggere turned influencere turned forfattere.

Psst! Se mere om brullypsbogen HER

Chiara Ferragni

Chiara Ferragni er med sine næsten 16 millioner følgere en af verdens største bloggere/influencere. Chiara kan bedst beskrives som den italienske version af Kim Kardashian, og hun er netop i gang med at filme en dokumentarfilm om sit glamourøse liv. Den i dag 31-årige influencer startede med at blogge på The Blonde Salad, hvorfra hun i dag sælger sin egen linje i form af tøj, sko og accessories. 

Leandra Medine

Den Manhattan-baserede Leandra Medine revolutionerede blogverdenen med ManRepeller, der i sin originale form hyldede alle de trends som mænd hader og kvinder elsker. I dag kan Leandra, der privat følges af over 750.000 mennesker, også skrive forfatter og designer på CV’et. I 2013 udgav hun bogen Man Repeller: Seeking Love. Finding Overalls, og i dag sælges hendes stilbevidste skolinje blandt andre hos Farfetch.

Giorgia Tordini og Gilda Ambrosio

De italienske stilikoner og influencere, Giorgia Tordini og Gilda Ambrosio, har startet det succesfulde streetstyle-mærke, Attico. I august 2018 interviewede ELLEs Fashion Director, Josephine Aarkrogh de to smukke brunetter, der fortalte, at Attico blev til på bagsædet af en taxa i New York. Siden de mødte hinanden, havde de altid gerne villet lave noget sammen, men det var aldrig det rigtige tidspunkt – før den dag. I dag sælges Attico blandt andet hos Mytheresa og Net-a-porter. Læs mere om Attico HER.

 

Relaterede artikler