Mode

Sonia Rykiel for H&M

af Maria Frederikke Munch 28/09/2009
Farver & striber!

Vi har knap fået armene ned over, at vi kan købe Jimmy Choo hos H&M den 14. november, før det meddeles, at vi denne vinter kan se frem til hele to Sonia Rykiel kollektioner for H&M. Og de første eksklusive smagsprøver på kollektionen vil allerede være i butikkerne den 5. december 2009. Tal lige om julegaver før tid!

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Den første kollektion vil blive solgt i 1.500 H&M-butikker verden over, og samtidigt vil den som noget helt særligt også være at finde i større Sonia Rykiel-butikker.

Både lingeri og strik
For første gang vil H&M også udvide sit designersamarbejde således, at det vil omfatte lingeri og matchende tilbehør til kvinder.

"Lingerikollektionen 'Sonia Rykiel pour H&M' er den ideelle måde at tilbyde et stort antal kvinder i verden essensen af Rykiel og er en smuk afslutning på det forgangne år. Strikkollektionen byder på perfekt vis en ny, farverig sæson velkommen," siger Nathalie Rykiel, datter af Sonia Rykiel, der også er direktør og kreativ chef hos Sonia Rykiel.

Designersamarbejdets anden kollektion vil byde på en ikonisk strikkollektion til kvinder og piger samt en kollektion af festligt tilbehør. Denne kollektionen vil blive solgt i ca. 250 H&M-butikker fra den 20. februar 2010.

Om samarbejdet med Sonia Rykiel siger den kreative rådgiver hos H&M, Margareta van den Bosch:
"Dette er et vidunderligt højdepunkt i vores hovedkollektion. Da vi først var begyndt at samarbejde med Rykiel, kunne vi ikke stoppe igen."

Parisisk Saint Germain-stil
Rykiels signaturstil byder på stikninger, der er vendt på vrangen, og en overflod af sort, blonder, rhinsten, farverige striber samt naturligvis de berømte strikpullovers, som er blevet synonyme med brandet.

Siden Nathalie Rykiel, gik ind i virksomheden i 1975, har modehuset ekspanderet sit sortiment med yderligere tre linjer: Sonia by Sonia Rykiel, Rykiel Woman, Rykiel Enfant samt sko og tilbehør. Sonia Rykiel er den eneste franske modekoncern, der stadig er familieejet og 100 % selvstændig.

Mærket Sonia Rykiel har eksisteret maj 1968, og lige siden åbningen af den første butik på Rue de Grenelle i Paris har Sonia Rykiel fungeret som ambassadrice for den typiske, parisiske Saint Germain-stil, der kendetegnes ved individualitet, modernitet og en vis flabethed, som designeren selv kalder "la démode" ("umode").

www.hm.com

www.soniarykiel.com

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her