Victoria’s Secret-englene er blandt de mest magtfulde på sociale medier

Victoria’s Secret-englene er blandt de mest magtfulde på sociale medier
Foto: All Over Press

Charlie's Angels move over! Der er et nyt hold power-engle i byen, og de arbejder i Victoria’s "hemmelige" tjeneste. Secret-englene er en nøje udvalgt task-force af power-kvinder, der har tilrettelagt deres (model-)karriere bevidst og målrettet for at blive optaget i den elitære top af gudesmukke it-girls. 

Victoria’s Secrets årlige show, har udviklet sig fra at være en lingeriopvisning til at være et verdensopspændende fænomen, der tiltrækker alle tiders største modelnavne på podiet, mens hele modeverdenen ser med på digitale skærme verden over, hvor showet streames. I ugerne op til showes skabes der så meget virak og hype omkring showet på sociale medier, at man skulle tro, der var tale om et præsidentvalg. Den ekstreme eksponering som bygges op omkring showet betyder, at alles øjne er på de piger, der er bannerførere for brandet, nemlig ”englene” – og det er langt fra alle modeller, der går showet, der får den prestigefulde titel. Men dem der opnår de gloværdige vinger, er garanteret succes – og stor bevågenhed - og flyver direkte ind i VIP-paradiset for SoMe-guder.

Læs også: Sådan har Victoria's Secret showet udviklet sig over 10 år

En ny undersøgelse viser, at nogle af englene skiller sig ekstraordinært ud, i forhold til den indflydelse de har på deres egne sociale medier. Den nylig offentliggjorte analyse af supermodellernes sociale profiler, er lavet af D’Marie, og tager både højde for deres følgere og likes, men også hvor mange arbejdstilbud englene får på deres sociale medier, og hvor meget engagement, deres posts skaber. D’Marie forklarer: ”Vi har udviklet en algoritme, der opfylder mere end 24 specifikke målinger fra alle sociale medie platforme, og viser hver persons individuelle placering blandt andre indenfor forskellige kategorier”.

 

Og på top-fem listen over Victoria’s Secret ”Power Angels” er ingen ringere end vores helt egen Josephine Skriver. Den smukke danske model har gået det prestigefulde show hvert år siden 2013 og kunne sidste år ved 2016-showet (endelig) også kalde sig for ”Angel”. Til showet bar hun et afsindigt smukt showpiece med over 450.000 funklende Swarowski-krystaller, og med sin kun stigende popularitet og indflydelse, kan Josephine nu kalde sig for en af de mest indflydelsesrige VS-modeller. Sejt!

 

Se også: Josephine Skriver i 450.000 Swarovski-krystaller til årets Victoria’s Secret show

 

Men Josephine har ikke blot mange følgere og får mange likes på sine sociale medier. Hun har nemlig en vigtig mærkesag, som hun brænder og kæmper for - og hun bruger sine sociale medier som kanal for sine budskaber. Josephine er selv ”regnbuebarn” (barn af to homoseksuelle forældre og undfanget ved reagensglasmetoden, red.) og kæmper aktivt for homoseksuelles rettigheder. Derfor er det ekstra interessant og vigtigt, at hun er blandt de mest indfyldelsesrige profiler på sociale medier, da hun bruger sin indflydelse konstruktivt. Efter hendes berømmelse tog fart har hun brugt sin stemme til at sætte fokus på anerkendelse af homoseksuelles rettigheder, eksempelsvis som forældre, samt at at opmuntre børn og forældre i samme situation til at være stolte af deres valg, deres seksualitet og deres virkelighed.

 

Læs også: Josephine Skriver: Sådan er det at være regnbuebarn

 

Med sine over tre millioner følgere har hendes stemme en vis tyngde – også ude i den virkelige verden og der, hvor hun kan gøre en forskel. Samtidig er det noget af et skulderklap til danske Josephine Skriver, at hun, i denne måling, har mere magt de anerkendte SoMe-superstars, Gigi Hadid og Kendall Jenner, der også begge gik årets Victoria’s Secret show. Undersøgelsen har dog kun analyseret de officielle ”Angels” og deres magt, og både Gigi og Kendall har stadig til gode at få deres vinger og dermed kæmpe side om side med Josephine om at være den mest engel i Victoria’s ”hemmelige” tjeneste, der har mest SoMe power. 

Kig med i galleriet herunder, og se de fem mest indflydelsesrige Angels. 

Victoria’s Secret-englene er blandt de mest magtfulde på sociale medier

Relaterede artikler