Balmain
Mode

Tæt på Mr. Popular: Balmain-designeren Olivier Rousteing

af Emilie Bech Zerlang 19/05/2015
Da nyheden om H&M's gæstesamarbejde med Balmain blev breaket, var der ikke ét modemedie, som ikke dækkede nyheden. ELLE.dk går tæt på personen bag Balmains succes, Olivier Rousteing - manden, der også går under navnet 'Mr. Popular'...

Under dette års Billboard Music Awards breakede H&M og Balmain nyheden om, at H&M's næste gæstedesigner bliver det parisiske modehus Balmain med kreativ direktør, Olivier Rousteing, i spidsen.

Det var den kun 29-årige Olivier Rousteing, der med topmodellerne Kendall Jenner og Jourdan Dunn under armen, breakede nyheden for hele verden på de sociale medier.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Se også: Calvin Klein og IFP hylder kvinderne i Cannes

Selvom Balmain som brand er en sand bastion inden for fransk luksusmode, så er det særligt under den unge kreative direktør, Olivier Rousteings ledelse, at det franske modehus har udviklet sig til et globalt popkulturfænomen.

Olivier Rousteing tiltrådte som kreativ direktør hos Balmain i april 2011, og siden har hans evner skabt en helt unik identitet til modehuset, som på én gang respekterer dets haute couture-DNA og samtidig er forankret i nutiden med øje for showbizz og den social media-verden, som moden er en del af i dag.

Se også: Taylor Swifts nye video er spækket med it-girls

Udover at være en stor del af Balmains seneste succes, er Olivier Rousteing også Mr. Popular på de sociale medier.

I marts 2015 nåede den franske designer 1 million følgere på Instagram, og er dermed den mest populære franske designer på Instagram. Men hvad er det, der gør, at tusindvis af mennesker verden over følger Mr. Rousteing?

Udover at Rousteing er god til at poste billede af sig selv og et utal af Hollywoods elite og de største it-girls som Naomi Campbell, Kim Kardashian West, Rosie Huntington-Whiteley, Rihanna og Karlie Kloss (bare for at nævne et par stykker!), så giver han også sine følgere et unikt indblik i hans privatliv og barndom.

Se også: Se Rihannas første Dior-kampagne

Da WWD for nyligt spurgte den populære designer til hans succes på de sociale medier, lød svaret:

"I'm young, I'm black, I'm a designer, I have famous friends, but I also eat hamburgers and have both feet on the ground. It's real life and reality always excites people."

Se også: Mytheresa og J. Brand lancerer eksklusiv capsule collection

Det skal heller ikke være nogen hemmelighed, at vi på ELLE-redaktionen mere end forstår Olivier Rousteings popularitet over hele verden - både som anerkendt designer og som social-media fænomen. This man just got it all!

Så hvis du, ligesom os, er betaget af den unge og dygtige designer kan du følge hans liv HER, og ellers kan du se et udvalg af hans celebre Instagram-billeder med blandt andre Karl Lagerfeld, Rosie Huntington-Whiteley, Rihanna og Karlie Kloss i galleriet.

Psst... Brug pilene eller 'swipe' dig gennem galleriet.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her