Bottega Veneta fejrer 50-års jubilæum med topmodellen Lauren Hutton i front
Foto: Bottega Veneta
Mode

S/S 2017: Bottega Veneta fejrer jubilæum med 73-årige Lauren Hutton i front

af Emilie Bech Zerlang 3/01/2017
Det italienske modehus Bottega Veneta kan i år fejre 50-års jubilæum samt 15 år med Tomas Maier som Creative Director. Den nye S/S 2017-kollektion markerer modehusets jubilæum med topmodellen Lauren Hutton, som i en alder af 73 år stadig ligner en million.

I september 2016 blev den internationale modebranche præsenteret for et hav af SS17-kollektioner under Milano Fashion Week.

ELLEs Style Director, Mie Juel, og Shopping Editor, Johanne Brostrøm, var begge i Milano og til spørgsmålet om, hvilket show, der stod særligt klart i erindringen, var svaret klart: Bottega Venetas S/S 2017-show. Et show, der var lavet som en hyldest til modehusets 50-års jubilæum, hvor showet blev afsluttet med den ikoniske model Lauren Hutton arm i am med it-girl og topmodel Gigi Hadid, som sammen gik en æresrunde til sidst. Finere afslutning kunne man ikke have drømt om, lød det fra ELLEs Mie Juel og Johanne Brostrøm efterfølgende. Læs også: Gigi Hadid er nyt kampagneansigt for Max Mara 2017 Og når det gælder S/S 2017-kampagnen fra det italienske modehus fortsætter de, hvor de slap. I front for modehusets nye S/S 2017-kampagne 'The Art of Collaboration With Todd Hido' er nemlig Lauren Hutton sammen med topmodellerne Joan Smalls, Vittoria Ceretti og Hannes Gobeyn - og den nu tidligere topmodel er smukkere end nogensinde på trods af en alder på 73 år.
Foruden en smuk S/S 2017-kollektion præsenterer Bottega Veneta også en særlig taske-kollektion med nye styles kombineret med tidligere designs fra arkivet, herunder den ikoniske 'Intrecciato' clutch, som Lauren Hutton bar i filmen 'American Gigolo' fra 1980. Kampagnen er skudt af den anerkendte fotograf Todd Hido som en del af projektet 'The Art of Collaboration', som Creative Director hos Bottega Veneta, Thomas Maier, startede da han fik jobbet tilbage i 2001. Projektet har til formål at invitere ikoniske fotografer og artister til at samarbejde om modehusets kampagner hver sæson. Tidligere har ikoniske fotografer som Pieter Hugo, Peter Lindbergh og Juergen Teller været en del af den kreative og fotografiske udformning af Bottega Venetas kampagner. Endnu en gang er vi mere end begejstrede for Bottega Venetas valg af Lauren Hutton i front for modehuset - for så bliver der atter sat en tyk streg under, at mode ingen alder har.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her