ELLE interviewer Senior Womenswear Editor hos Farfetch: “Her er mine favorit-styles til sommeren 2019”

Foto: Farfetch

Du kender sikkert allerede luksuswebshoppen, Farfetch.com, der blev etableret i 2007.

Men hos Farfetch står de ikke stille særlig længe ad gangen, og igennem de sidste 12 år har universet omkring Farfetch udviklet sig i flere retninger.

Således sælger Farfetch ikke bare tøj, sko og accessories fra modes største luksushuse og tidens mest upcoming brands – nej universet inkluderer nemlig også en vintage-side, hvor du kan shoppe ’preloved’ vidundere fra blandt andre Chanel, YSL og Hérmers.

Men nu har man igen revurderet universet omkring Farfetch, og med det er en ny idé netop lanceret.

Farfetch Communities tillader kunderne over hele verden at shoppe på deres fødesprog – ligesom kunden via sit respektive community kan blive inspireret af historiefortællere og indholdsskabere fra deres eget land.

Læs også: 15 sommer-accessories under 500 kroner.

I det danske community lægges der skarpt ud med Caroline Bille Brahe, Joséphine Löchen og Rebecca Vera Stahnke. Du kan læse deres bidrag til communityet lige HER.

I forbindelse med lanceringen af Farfetch Communities satte vi Farfetchs Senior Womenswear Editor, Celenie Seide, i stævne, og vi spurgte hende om…

Farfetch har netop lanceret en dansk side – kan du fortælle os lidt om jeres tanker bag det?

Vi er meget spændte på at Farfetch udvider sit globale fokus, og at vores kunder får mulighed for at kigge det store udvalg af produkter igennem fra vores boutiques og brand-partnere på deres fødesprog.

Hvilke S/S 2019-trends bliver uundgåelige, og hvilke mærker skal vi kigge mod for at få looket?

Jeg er virkelig vild med solhatten! Mange brands var legesyge omkring hovedaccessories for sommeren 2019. I blandt mine favoritter var hatte fra Ganni, Rejina Pyo og 3.1 Phillip Lim – bøllehatte, der var rullet op.

Farfetch har udvidet sit sortiment med flere nye skandinaviske og danske brands igennem de sidste par år – har du en eller flere favoritter?

Industrien har virkelig hyldet dansk mode over de sidste par år – der er en tydelig glæde i identiteten af mange af de danske brands, hvilket virkelig har givet genlyd hos mange af vores kunder. Vi har en fantastisk repræsentation af danske brands på Farfetch, der inkluderer Ganni, Cecilie Bahnsen, Saks Potts, Rotate, Sophie Bille Brahe, Stine Goya, Baum und Pferdgarten og Georg Jensen – bare for at nævne nogle få.

Der er stor fokus på bæredygtighed i modebranchen for tiden. Hvordan tilgår I emnet i forhold til hvilke brands, der indkøbes til Farfetch?

Vi hylder virkelig brands, der gør noget konkret for at være miljømæssigt og socialt bevidste – ligesom vi hylder brands, som tillader kunderne at tage en bæredygtig beslutning, når de shopper hos os. Det er skønt at se brands, som virkelig er pionerer inden for det her område, så som Stella McCartney og dem, som gør en indsats for at introducere specielle bæredygtige produkter – for eksempel VISUAL by 1017 ALYX 9SM, og Marine Serre’s Green Line.

Du kan kigge nærmere på Celenie Seides udvalgte sommerfavoritter fra Farfetch.com i gallerieriet herunder:

Senior Womenswear Editor hos Farfetch: “Her er mine favorit-styles til sommeren 2019”

 

Relaterede artikler