Versace kampagne 2016
Foto: Instagram
Mode

Se Karlie Kloss og Gigi Hadid som unge mødre i ny kampagne fra Versace

af Maria Harder 7/06/2016
Den nye kampagne fra Versace, med Karlie Kloss og Gigi Hadid i front som unge mødre, er blevet modtaget med blandede følelser. Her kan du læse, hvorfor kampagnen har fået modvind og se modellerne som familiemødre.

Versaces 2016 F/W-kampagne er et vendepunkt for modehuset, der ifølge Donatella Versace selv, altid har handlet for meget om den røde løber.

Den nye kampagne fra Versace handler derfor om mode i hverdagslivet. F.eks. kan man som mor godt være klædt som en ægte power-mor i Versace til hverdag.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Den overordnede tanke bag kampagnen er at flytte brandet fra at være en modefantasi til at være mere virkelighedsnær ... om ikke andet så Versaces syn på virkeligheden.

Læs også: Selena Gomez indgår samarbejde med Louis Vuitton ... Eller Balmain?

Der er gået 20 år siden Donatella Versace og den ikoniske modefotograf Bruce Weber sidst arbejdede sammen, men nu har de sammen skabt 2016-kampagnen, der er blevet til i Chicagos gader.

Modellerne i front for den nye kampagne er 23-årige Karlie Kloss og 21-årige Gigi Hadid og modellen Dilone. Kampagnen startede ud med kun at involvere nogle få mandlige modeller, men undervejs valgt Bruce Weber at inddrage flere og flere mænd i sit fotoshoot.

Til sidst endte der med at være hele 26 mænd med i kampagnen, hvoraf 17 af dem slet ikke var modeller, men i stedet tilfældige mænd fra Chicago.

Nogle af billederne til kampagnen har skabt en del kritik af det europæiske modehus, idet kampagnen består af ”familiebilleder” af Gigi og Karlie, hvor de poserer som mødre i forskellige familiesammensætninger.

De unge topmodeller poserer i Chicagos gader som power-mødre i moderne familier med hver deres modelmand og to børn.

Kritikken af kampagnen går bl.a. på, at ingen af modellerne har børn i virkeligheden, og at børnene i kampagnen også er for gamle til at være deres, hvilket nogen mener sender et forkert og urealistisk signal.

Derfor synes flere, at Versace i stedet skulle have hyret modeller, der rent faktisk er mødre (som f.eks. Jourdan Dunn), til kampagnen.

Du kan se det utraditionelle resultat af samarbejdet med Donatella Versace, Bruce Weber og topmodellerne, i galleriet nedenfor.

Psst... Brug pilene til at klikke eller swipe dig igennem galleriet.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her