La Femme Rousse, ny kollektion
Foto: Rune Svenningsen
La Femme Rousse

Sådan vil nyt dansk brand ændre modebranchen

af Dina Saugman 11/10/2021
Susanne Guldager, stifteren bag La Femme Rousse, har sat sig for at ændre modebranchen, og med sin tredje kollektion på vej forvandler hun allerede-eksisterende materialer til enkle, feminine og tidløse styles, der kan ende ud i et sandt kærlighedsforhold.

Efter en positiv modtagelse af sine to første kollektioner, forvandler stifteren bag La Femme Rousse, Susanne Guldager, igen allerede-eksisterende og deadstock-materialer til tidløse styles, og er nu klar med sin tredje kollektion.

Læs også: Magasin du Nord og Time's Up Vintage indgår et spændende og bæredygigt samarbejde

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

La Femme Rousse forvandler duge, lagener og deadstock-materialer til styles med et feminint, enkelt og tidløst udtryk, der holder sæson efter sæson, og som kan bruges igen og igen.

"Jeg tror på, at man skal se tøj som en investering. Kvalitet og originalitet er kostbar, men forhåbentlig er det starten på et kærlighedsforhold, der varer meget længe," fortæller Susanne.

I den nye kollektion har Susanne eksempelvis skabt en jakke, der er lavet på aflagte duge, og hvor foret tilmed er et indfarvet lagen. Denne har gennemgået en vild forvandling på sin rejse fra kasseret dug og håndtegning til en unik jakke med en smuk, taktil, broderet overflade.

Udover jakken byder kollektionen blandt andet også på en skjorte, der er kreeret af genanvendte lagener, og bukser, der er skabt af et smukt, rustfarvet deadstock-materiale.

Uanset hvilken style fra Susanne Guldagers nye kollektion man forelsker sig i, kan man altså tale om værditilførsel.

Læs også: Shop disse 10 klassiske styles til din efterårsgarderobe

Det var tilbage i 2010, på en modemesse i Paris, at Susanne fik ideen om, at hun ville ændre modebranchen."På overfladen var alt poleret og posh, men så man godt efter, lå der skrald overalt. Det ledte mig til ideen om at lave en kollektion uden spild overhovedet," fortæller hun.

La Femme Rousse så dagens lys i 2019 og er funderet på en cirkulær tankegang – netop for at imødekomme nogle af modebranchens største problematikker.

La Femme Rousse producerer udelukkende drops bestående af få, men gennemarbejdede items, der har en lang levetid. Dette resulterer i, at brandet arbejder med æstetik, der ikke er bundet op på en særlig trend.

Den nye kollektion kan købes fra midt november hos Henrik Vibskov, Langsamt og Res Res eller fra dags dato på La Femme Rousses egen webshop.

I galleriet herunder kan du se den nye kollektion fra La Femme Rousse, som er skabt af duge, lagener og deadstock-materialer, og forvandlet til smukke og unikke styles.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her