Annonce

Object ft. Soleima: “Feminitet kan være lige dét, du ønsker det skal være”

af annonce 31/07/2017
Det danske brand Object har i deres AW17-kampagne teamet op med sangerinden Soleima, der lægger ansigt og personlighed til modebrandets efterårskollektion. Læs mere om kampagnen ‘I Am The Story’ og AW17-kollektionen ’Rebel, Wild Child’ her.

Der sker noget med modebilledet for tiden. Det er ikke længere nok, at tøj rammer ind i en modetrend. Tøj skal fortælle en historie og gerne have noget på hjerte, der giver det et personligt twist og repræsenterer værdier, man som forbruger kan identificere sig med.

Denne tilgang til værdibaseret mode, snarere end den traditionelle trendbaserede, har det danske brand Object taget til sig. I starten af 2017 introducerede de derfor kampagne-konceptet ’I Am the Story’, hvor de sammen med en kvinde, med en stærk personlig stil og stemme, skabte en kollektion, der tappede ind i hendes personlige univers og livsstil. Kollektionen blev derfor på en og samme tid utrolig aktuel, da den var skabt sammen med en moderne kvinde, men den havde også et unikt touch, der gjorde, at den skilte sig ud fra almindelige trendbaserede modekollektioner.

Og Object fortsætter ad samme spor i den kommende AW17-kollektion, hvor de har teamet op med den danske sangerinde, Soleima, der blandt andet har været Ugens Uundgåelige på P3 i 2017.

Soleima er kendt for sin eksperimenterende og lidt alternative musikstil, og det afspejler sig også i den kollektion og fortælling hun har været med til at forme for Object – og som hun også lægger ansigt til. AW17-kollektionen har fået navnet ’Rebel, Wild Child’ og indeholder masser af rå denim, vamsede jakker i fake-fur, jersey og skind.

”I den første del af kampagnen arbejdede vi sammen med den sibirske model Anya Lyagoshina, men ’I Am the Story’- kampagnen og fortællingen kan rumme forskellige, interessante kvinder som frontfigurer og fortællere. Vi synes, at universet og fortællingen omkring ’I Am the Story’ fik en spændende dimension ved at inddrage en artist, og derfor faldt valget på Soleima til vores AW17-kampagne,” siger Line Damgaard fra Object.

Læs også: Interview med topmodellen Anya Lyagoshina, der er ansigt for Obejcts 'I Am the Story'-kampagne

Jan Fahlmann fra Object tilføjer, at Object gik målrettet efter et samarbejde med Soleima til AW17-kollektionen med under-navnet ’Rebel, Wild Child’, da der var et umiddelbart match mellem stilretningen og Soleima.

Soleima er som artist ikke er bange for at skille sig ud og dele vandene med sin musik. Derfor var Obejct med det samme tiltrukket af, at der i Soleimas musik ligger noget dybde og autencitet, der virkede ærligt og personligt i en i øvrigt ’fast-spinning’ pop-industri. Det er nemlig netop dét twist Object ønsker at tilføre deres kollektioner, under kampagnen ’I Am the Story’, der gerne skulle bidrage med et niveau af ægthed i modebranchen, hvor den ene trend afløser den anden med øjebliks varsel, og alt, ligesom i pop-industrien går usandsynligt hurtigt.

Derfor var der et naturlig fælles fodfæste mellem Object og Soleima, der er det nye ansigt for ’I Am the Story’-kampagnen med AW17-kollektionen Rebel, Wild Child.

Her kan du se Obejcts AW17-kampagnevideo:

Soleima er også selv vild med den kollektion, som hun er ansigt for. Som kunster er hun bevidst om, at det man har på reflekterer det kunstneriske udtryk, og skal vise hvem man er. Soleima siger selv, at hun er den samme person både on-stage og privat, og derfor er det tøj hun går i til hverdag ikke meget anderledes end det hun tage på, når hun skal optræde. Og det bekræfter netop den ærlighed, som hun selv udtrykker med sin musik, og dét Object vil fortælle med ’I Am the Story’.

I forbindelse med lanceringen af AW17-kampagnen siger Soleima: ”Femininitet kan være lige dét, du ønsker det skal være. Vi skal ikke lade os blive holdt tilbage af de gamle stereotyper af hvad der er feminint og maskulint.” I forlængelse heraf fortæller Soleima til ELLE, at det hun har det allerbedst i er stort tøj, som baggy-pants og en oversize t-shirt eller jersey, som hun tit har på, når hun optræder. Og det er der heldigvis masser af i Obejcts nye AW17-kollektion!

Obejcts AW17-kollektion er i online og i butik fra juli 2017. I galleriet kan du se et udvalg af billederne fra kampagnen med Soleima i front.