Foto: Ritzau/Scanpix
Topscorere

Ny liste offentliggør verdens 11 mest værdifulde mode- og smykke-brands

af Nikita Hoffmann Andersen 5/10/2018
Interbrand har igen i år udgivet en liste over verdens 100 mest værdifulde brands, og listen inkluderer hele syv luksushuse, to high-street-brands og to smykkebrands. Se her hvor meget de 11 brands er værd.

Interbrand udgiver hvert år en liste over verdens 100 mest værdifulde brands, og listen anno 2018 er netop blevet offentliggjort. Her finder vi, ikke overraskende, en top 5 bestående af Apple, Google, Amazon, Microsoft og Coca Cola.

Men it-giganterne er ikke de eneste, der kan tjene formuer på deres brands. Faktisk skriver Interbrand, i sin rapport, at salget af luksusvarer lige nu stiger i en fart, der ikke er set siden år 2004.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Luksussektoren stiger i særlig høj grad på baggrund af en øgning i det kinesiske marked – det skriver Business of Fashion.

Rebecca Robins, global dikretør for læring og kultur hos Interbrand, tør godt gætte på, hvorfor lige netop luksusvarer er årets helt store show stopper i rapporten: ”Det er grundet deres evne til at ramme på tværs af kulturer og nye generationer”, har Robins udtalt.

Rebecca Robins peger især Louis Vuitton og Gucci ud som værende særlige dygtige til at tilpasse sig nye forbrugere. Her lægger Robins stor vægt på luksushusenes fokus på street wear, som netop henvender sig til den næste generation af luksus-shoppere. Louis Vuitton placerer sig som nummer 18 på den totale liste og som nummer et ud af alle luksushusene. Gucci placerer sig imidlertid som nummer 39, hvilket markerer listens største spring i forhold til sidste år, hvor Gucci placerede sig som nummer 51.

Kering, som ejer Gucci, har i forbindelse med den flotte placering udtalt, at årets første seks måneder bød på en salgsstigning på imponerende 36%.

Læs også: Så meget er Chanels klassiske 2.55 'Flap Bag' steget i pris.

Hos high-street-mærkerne ser det heller ikke helt skidt ud på bundlinjen. Intertex-ejede Zara placerer sig eksempelvis som nummer 25 på den totale liste - og som nummer tre ud af alle tøjproducenter.

Er du blevet nysgerrig på hvilke andre brands, der rangerer på Interbrands liste over verdens 100 mest værdifulde brands? Så tag et kig i galleriet, hvor vi har samlet de 11 mode- og smykke-brands som figurerer på listen.

Psst! Er du interesseret i at blive klogere på hele listen kan den findes HER.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her