Samarbejde Mytheresa samarbejder med populær taskedesigner om kollektion til fordel for Red Barnet

Foto: PR

Luksus-webshoppen Mytheresa præsenterer nu sin 15. og nyeste Mytheresa-kvinde, som dermed indgår i det seks år gamle koncept, hvor Mytheresa hylder kvinder, som de beundrer for deres stil, karriere eller bidrag til kulturen.

Valget er denne gang faldet på designeren Gabriela Hearst, som vi især kender for hendes fine og finurlige taskedesign (vi er særligt vilde med Nina- og Diana-modellen).

Men Gabriela Hearst kan meget mere end at designe smukke tasker og ditto klæder – hun har nemlig støttet Red Barnet igennem mange år, og netop derfor har organisationen fået en særlig plads i forbindelse med Mytheresa-samarbejdet.

Onsdag den 25. september 2019 lancerer Mytheresa og Gabriela Hearst en fælles designet capsule-kollektion bestående af 19 ’ready to wear’-pieces som blandt andet byder på skarpe suits, off-the-shoulder kjoler og lækre rullekravestrik i bløde nuancer som camel med et twist af rød.

Og det bedste af det hele? 90% af de materialer, der er brugt til kollektionen, fandtes allerede i forvejen, og der er dermed skabt et minimum af nye tekstiler i forbindelse med kollektionen, som Gabriela Hearst selv agerer kampagnemodel for - og som hun fortæller om i videoen herunder:

Som et led i Gabriela Hearsts lange støtte til Red Barnet, og Mythereas beundring af hende for netop dette, vil 20% af overskuddet fra kollektionen blive doneret til organisationen, der arbejder for at sikre børns rettigheder og trivsel ved at give dem en sund start på livet med blandt andet sikkerhed og uddannelse som fundament.

Læs også: Hør Jennifer Lopez fortælle om den grønne Versace-kjole, der inspirerede til en kendt Google-funktion.

Gabriela Hearst er vokset op på en ranch i Uruguay, og i 2015 lancerede hun sit brand i eget navn. Siden da har hun vundet International Woolmark Prize for Womenswear og the Pratt Institute Fashion Visionary Award, ligesom hun har været nomineret til CFDA Swarovski Award for Emerging Talent og the CFDA Womenswear Designer of the Year. I dag er hun baseret i New York, hvorfra hun driver modebrandet med stor fokus på bæredygtighed og genbrug.

I anledningen af Mytheresa-samarbejdet deler ELLE her en eksklusiv Q&A med Gabriela Hearst:

Hvad tænker du om at være en del af Mytheresa-kvindeserien (tidligere Mytheresa-kvinder tæller bl.a. Alexa Chung, Diane Kruger, Victoria Beckham, Brooke Shields og Liv Tyler)?

Det er en ære at blive inkluderet i en serie, der fremhæver kvinder, der har brugt deres platform til at støtte andre. Entreprenører, mødre og arbejdende professionelle, som alle prøver at gøre deres bedste.

Hvordan blev samarbejdet med Mytheresa en realitet?

De to vigtigste punkter var Michael Kliger (CEO hos Mytheresa) og overtalelsen via god, tysk chokolade. Jeg er ikke interesseret i at lave en capsule-kollektion bare for at gøre det. Mytheresa er sådan en fantastisk platform, og jeg ville gerne skabe noget med mening. På grund af min involvering i Red Barnet gik mine tanker straks til organisationens stifter Eglantyne Jebb, som er inspirationskilden bag kollektionen. Farvepaletten kommer f.eks. fra de farver, der er brugt i det ikoniske logo. 20% af overskuddet fra salget vil gå til Red Barnet – og jeg har stor respekt for deres forhenværende, nutidige og fremtidige arbejde.

Hvordan grundlagde du din bæredygtige tilgang til dit brand?

Vi startede med to grundværdier: Langsigtet udgangspunkt og bæredygtighed. Vi tjekker hver en beslutning, vi træffer, af med disse to værdier.

Foto: PR

Hvor vigtigt er det, at modeindustrien bliver mere ansvarlige i forhold til at italesætte bæredygtighed?

Jeg mener, det er absolut nødvendigt. Vi kan ikke fortsætte sådan, som det fungerer nu, og vi er nødt til at finde en ny måde at dyrke det, vi elsker og er gode til. Vi skaber en forretning, men vores klode og menneskerne betaler prisen. Så vi bliver virkelig nødt til at retænke måden, vi gør ting på. Det positive er, at alle værktøjerne allerede findes, nu skal vi bare lave ændringerne.

Hvad er den største trussel, vi står over for?

Det er det overforbrug, vi skaber, og at vi ikke er i kontakt med menneskeheden. Vi er nødt til at indse, hvordan vi er forbundet med hinanden. Alle står overfor en klimakrise, og det må vi se i øjnene.  

Hvordan håber du, dit brand vil vokse i fremtiden?

Der er kun en måde luksusbrands kan vokse på, og det er langsomt. I næsten fem år har vi kontrolleret vores vækst for at være sikre på, at vi vokser organisk. Jeg er ret klar i forhold til de missioner, jeg har med kollektionerne i min levetid, så må en anden tænke på de næste.

Hele Gabriela Hearsts Mytheresa-kollektion bliver tilgængelig online onsdag den 25. september 2019, men du kan allerede nu scrolle igennem galleriet herunder, hvor du kan se alle kampagnebillederne samt hele kollektionen. 

Psst! Du kan også kigge nærmere på Gabriela Hearsts øvrige sortiment hos Mytheresa HER.

Mytheresa samarbejder med populær taskedesigner om kollektion til fordel for Red Barnet

Relaterede artikler