Loewe har Giesele Bündchen i front for den nye FW17 kampagne, der er skræddersyet til Instagram

LOEWE lacerer ny kampagne med Gisele Bündchen i front - specialdesignet til Instagram
Foto: PR

Modehuset Loewe har netop lanceret sin nye FW17 kampagne. En kampagne, der er skræddersyet til Instagram og vækkes til live gennem sociale medier under hashtagget #LOEWEFW17.

Bag kampagnen står Loewes kreative direktør Jonathan Anderson og fotografen Steven Miesel. Kampagnen er centreret omkring tre visuelle elementer, der illusterer Loewes fortid, nutid og fremtid.

Kampagen lanceres i forbindelse med Paris Fashion Week, der afholdes fra 28. februar til 7. marts 2017, hvor en hatteklædt Gisele Bündchen, som er det smukke ansigt for kampagnen, kan spottes rundt omkring i Paris’ gader på små portrætbilleder, med en opfordring om at dele et billede af portrættet på de sociale medier under hashtagget #LOEWEFW17. 

På den måde ligger Loewe kampagnens succes og udbredelse i hænderne på forbrugerne samtidig med, at kampagnen er i øjenhøjde med Loewes kunder, da den rammer dem lige dér, hvor de er: på gaden – og med mobilen i hånden! Og ELLEs Fashion Director, Josephine Aarkrogh, der er i Paris til modeugen, har allerede sat jagten ind efter Loewe-billederne med Gisele i de parisiske gader.

Kampagne Loewe Foto: Josephine Aarkrogh

(@josephineaarkrogh) 

Loewes FW17 kampagne er interessant i den forstand, at den netop viser, hvor meget magt Instagram har fået som medie. Vi har igennem de seneste år været vidner til en tiltagende tendens, hvor modeller har bygget deres karrierer baseret på deres Instagram-profiler, heriblandt topmodellen Kendall Jenner, der har banet vejen for tedensen. Samtidig er Victoria’s Secret-modellerne nogle af dem, som har størst global indflydelse på de sociale medier, og hvor mediets største influencers kan tjene op mod 1 million kroner på blot ét Instagram-post.

Derfor er det særdeles interessant, at selv de mest eksklusive modehuse, der ellers er forbundet med traditionelle printmedier, nu (også) begynder at målrette kampagner direkte til at leve og spredes på Instagram. Loewes kampagne er både cool og innovativ, og vi glæder os til at følge med i, om #LOEWEFW17 ender med at gå viralt.

Kampagnen rummer naturligvis også mere traditionelle elementer, der hver i sær skildrer Loewe-brandets tre facetter: Moden, produkterne og det intellektuelle aspekt. 

Se også: Modelbureau spotter nye modeller via Instagram

På kampagnebilledet, der skildrer Loewes fabelagtige modeprofil, toner en dragende Gisele Bündchen frem iført et key-look fra FW17 kollektionen, der vises under Paris Fashion Week den 3. marts 2017. Produktet som Loewe satser på i efteråret 2017, er en humorfyldt og drømmende nyfortolkning af husets moderne klassiker, The Puzzle Bag, der i FW17-udgaven er udført i blødt kalveskind printet med skymotiv. Det intellektuelle ben i FW17 kampagnen er illustreret ved et stilleben af hverdagsobjekter, der svæver tilfældigt, men æstetisk på en glasplade, og på forunderlig vis får en til at reflektere over, hvad der er illusion, og hvad der er virkelighed i en hverdag, hvor vi er konstant er omgivet af alskens objekter lige fra de dekorative til de nødvendige.

Det er mesterfotografen Steven Meisel, der har skudt kampagnebillederne til Loewes FW17 kampagne.

Se de fine kampagnebilleder med den betagende Giesele Bündchen i galleriet nedenfor, samt Josephine Aarkroghs billeder fra gaderne i Paris.

LOEWE lancerer ny kampagne specialdesignet til Instagram med Gisele Bünchen i front

ELLEs nyhedsbrev

Relaterede artikler