Lacoste relancerer ikonisk logo i den gode sags tjeneste
Foto: Lacoste
Mode

Lacoste relancerer ikonisk logo i den gode sags tjeneste

af Kirstine Juhl 6/03/2018
Lacostes nye limited-edition kollektion blev udsolgt på meget kort tid – og der er den fineste grund til, hvorfor netop disse skjorter med det nye logo blev revet væk.

Lacostes ikoniske alligator-logo er et af de mest velkendte logoer i modeindustrien. Men det ikoniske grønne logo blev i sidste uge relanceret i den (virkelig!) gode sags tjeneste.

Her offentliggjorde Lacoste nemlig, at den ellers så ikoniske grønne alligator relanceres med logoer af i alt 10 truede dyrearter i ny. Den særligt-designede unisex kollektion blev samtidig solgt i begrænset omfang, da antallet af skjorter, der blev solgt, afspejler antallet af dyr, der er tilbage af hver art.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

En af de dyrearter, der er ekstremt truede, er delfinarten golfmarsvinet, som er skrumpet ned til blot at tælle 30 i alt på verdensplan. Den burmesiske skildpadde tæller blot 40, mens der kun er 67 tilbage af Javanæsehornet. Derfor var der altså, som eksempel, kun produceret 30 skjorter med golfmarsvinet på.

Et opslag delt af Lacoste (@lacoste) den

27. Feb, 2018 kl. 11.35 PST

Under modeugen i Paris blev sløret løftet for denne særligt etiske kollektion, der er designet i samarbejde med The International Union for Consercation of Nature. Denne organisation vil ifølge Save Our Species: ”Identificere og støtte de bedste bevarelsesprojekter på verdensplan, der hjælper med at løse den globale udryddelseskrise.”

Kollektionen har allerede vist sig at være meget succesfuld. Alle i alt 1.775 skjorter er nemlig allerede udsolgt, hvilket betyder, at de mange fashionable dyreelskere nu kan iklæde sig det fine, etiske budskab.

Vigtigst af alt betyder den succesfulde kollektion, at mange dyrearter nu forhåbentligt kan blive reddet fra at uddø.

Se kollektionen her, som vi jo naturligvis håber på, vil komme tilbage, for fin, det er den!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her