Lacoste relancerer ikonisk logo i den gode sags tjeneste

Lacoste relancerer ikonisk logo i den gode sags tjeneste
Foto: Lacoste

Lacostes ikoniske alligator-logo er et af de mest velkendte logoer i modeindustrien. Men det ikoniske grønne logo blev i sidste uge relanceret i den (virkelig!) gode sags tjeneste.

Køb et abonnement på 3, 6 eller 12 numre af ELLE fra 119 kr.

Her offentliggjorde Lacoste nemlig, at den ellers så ikoniske grønne alligator relanceres med logoer af i alt 10 truede dyrearter i ny. Den særligt-designede unisex kollektion blev samtidig solgt i begrænset omfang, da antallet af skjorter, der blev solgt, afspejler antallet af dyr, der er tilbage af hver art.

En af de dyrearter, der er ekstremt truede, er delfinarten golfmarsvinet, som er skrumpet ned til blot at tælle 30 i alt på verdensplan. Den burmesiske skildpadde tæller blot 40, mens der kun er 67 tilbage af Javanæsehornet. Derfor var der altså, som eksempel, kun produceret 30 skjorter med golfmarsvinet på. 

 

Et opslag delt af Lacoste (@lacoste) den

27. Feb, 2018 kl. 11.35 PST

Under modeugen i Paris blev sløret løftet for denne særligt etiske kollektion, der er designet i samarbejde med The International Union for Consercation of Nature. Denne organisation vil ifølge Save Our Species: ”Identificere og støtte de bedste bevarelsesprojekter på verdensplan, der hjælper med at løse den globale udryddelseskrise.”

Kollektionen har allerede vist sig at være meget succesfuld. Alle i alt 1.775 skjorter er nemlig allerede udsolgt, hvilket betyder, at de mange fashionable dyreelskere nu kan iklæde sig det fine, etiske budskab.

Vigtigst af alt betyder den succesfulde kollektion, at mange dyrearter nu forhåbentligt kan blive reddet fra at uddø.

Se kollektionen her, som vi jo naturligvis håber på, vil komme tilbage, for fin, det er den! 

Relaterede artikler