Louise Trotter Lacoste hyrer for første gang en kvindelig kreativ direktør

Foto: Lacoste

Den 4. september 2018 blev der skrevet modehistorie, da det franske mærke Lacoste for første gang nogensinde i sin 85-årige lange historie udnævnte en kvindelige kreativ direktør.

Selvom der stadig er flest mænd, som besidder posten som kreativ direktør, så har tendensen i de senere år været, at flere kvinder i stedet besætter stillingen – tænk bare på Stella McCartney, Phoebe Philo hos Celine og Natacha Ramsay-Levi hos Chloé – og nu kan Louise Trotter altså også tilslutte sig rækken af kvinder den prestigefyldte post. 

Kvinden som skal erstatte den tidligere kreative direktør hos Lacoste, Felipe Oliveira Baptista, er den britiske designer, Louise Trotter, som igennem ni år har stået i spidsen for britiske Joseph.

I en pressemeddelelse udtaler Lacoste Groups Præsident, Thierry Guibert: “Vi er meget glade for at kunne byde Louise velkommen. Hendes visionære tilgang til silhuetter og materialer såvel som hendes ekspertise i at designe yderst tekniske styles vil i høj grad være med til at styrke positioneringen af vores kollektioner”.

Louise Trotter ser også frem til at begynde sin rejse hos Lacoste: ”Jeg er meget glad for at kunne slutte mig til det franske brand med dets unikke arv. I 85 år har Lacoste-stilens modernitet ligget i denne enestående sammensmeltning af sport og mode. Jeg er stolt over at kunne bidrage til at skrive et nyt kapitel i mærkets historie”.

Læs også: Modehistorie: Blev klogere på Lacoste

De fleste kender nok bedst Lacoste for deres ikoniske poloshirts og genkendelige, grønne krokodille-logo, og med Louise Trotter ved roret bliver det spændende at se, om hun vælger at tage brandet i en mindre sportslige retning og i stedet vender sig mod mere et mere moderne, feminint og everyday-wear look.

Uanset hvad så glæder vi os til at se resultatet næste år i Paris, når Louise Trotters første kollektion bliver vist under Paris Fashion Week i marts 2019. 

Relaterede artikler