Kvinden bag Net-A-Porter, Natalie Massenet, skal skabe net-shopping magi for luksuswebshoppen Farfetch

Foto: PR

Det er svært at forestille sig, hvordan vi skulle klikke sæsonens nye Miu Miu slippers, silkebløde Equipment-skjorter eller it-tasken ”du jour” hjem, hvis ikke Net-A-Porter, havde banet vejen for måden, vi shopper på online. Det ville ikke være det samme. Stiferen bag successen, som for et par år siden solgte sin andel i sit hjertebarn, hedder Natalie Massenet, og er netop blevet annonceret som ny bestyrelsesformand i The Farfecth Group, der ejer og driver den luksuriøse designer-webshop Farfetch.com.

Læs også: Farfetch lancerer de emojis enhver fashionista altid har brug!

Massenet, der er en dreven forretningskvinde og en sand pioner inden for online shopping, har før revolutioneret vores virtuelle shoppe-oplevelser, og har sat barren højt for måden, vi lader os inspirere og klikke (lidt for mange) designer-varer hjem online. Og det er netop derfor, Massenet er blevet hentet til Farfetch, hvor hun vil medbringe sin kyndige brancheerfaring, sit innovative drive og passion for hvordan teknologien vi har til rådighed kan ændre den oplevelse man får, når man shopper online. Hendes primær-fokus hos Farfetch bliver arbejdet med at styrke brandet globalt og sikre (endnu flere) partnerskaber med den internationale modeindustri.

Dame Natalie Massenet indgår som bestyrelsesformand hos Farfetch sammen med José Neves, der i forbindelse med offentliggørelsen af Natalies nye virke, udtaler i en pressemeddelelse: ”Lige siden Net-A-Porter blev lanceret, har jeg været fuld af beundring for Natalie, der virkelig er en enestående pioner, der har banet vej for alle os andre ved at demonstrere, at lukusvarer ikke blot er salgbare online, men i lige så høj grad at det er online at forbrugere verden over interagerer med brands. (…) Det er simpelthen en drøm, der er gået i opfyldelse, at få Natalie som partner, og at vi har samme vision og vilje til – igen – at forme fremtiden for luksus.

Læs også: Farfetch lancerer eksklusiv capsule-skokollektion i samarbejde med Manolo Blahnik

Dame Natalie Massenet grundlagde verdens første online luksusbutik, Net-A-Porter.com, i 2000, og det er i dag en forretning, der er udvidet med outlettet, TheOutnet.com, herresiden MrPorter.com, Porter Magazine og den sociale platform NETSET. Natalies karriere i modebranchen startede på magasinet Women’s Wear Daily og hos Tatler, hvor hun var journalist og moderedaktør. Efter hun grundlagde succes-imperiet Net A Porter Group, er hun blevet hædret med titlen ”Dame Commander of the Order of the British Empire” i anerkendelse af hendes bidrag til den engelske modeindustri. Siden 2013 har hun været formand for The British Fashion Council og blev i 2016 udnævnt som ambassadør for engelsk handel.

Læs også: Farfetch remixer Nøddeknækkeren i en ny video - og vi vil have ALLE outfits!

I forbindelse med sin nye formandspost i Farfetch Group, udtaler Massenet: ”Jeg er beæret og spændt på at skulle supportere José [Neves, red.] og Farfetch teamet, og fortsætte udviklingen med at opbygge en unik vision for, hvordan morgendagens mode- og teknologibillede ser ud. (…) José er innovativ, og jeg glæder mig til at arbejde sammen med ham, og få Farfetch til at vokse til førstevalget inden for luksus shopping online.”

Farfetch.com har partnerskaber med mere end 750 designere og modehuse verden over og er aktive i 190 lande med en brugerbase på over 1 million. Læs mere på Farfetch.com

 

 

Relaterede artikler