Julie Fagerholt går sammen med H2O om ny sportskollektion
Foto: Instagram - @h20fagerholt
Designsamarbejde

Julie Fagerholt går sammen med H2O om ny kollektion

af Christine Aaby Reitoft 1/10/2018
Sportswear og mode forenes i et nyt, spændende designsamarbejde mellem sportsbrandet H2O og tøjdesigneren, Julie Fagerholt, som udkommer i januar 2019.

Julie Fagerholt overraskede os, da hun kort før sin 50-års fødselsdag den 20. marts 2018 opsagde sin stilling som kreativ direktør for brandet ’Heartmade by Julie Fagerholt’, som hun har stået bag i de sidste 20 år.

Siden da har folk i modebranchen ventet i spænding på at se, hvad designeren i stedet ville kaste sig over.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Et af de nye projekter hun er gået ind i, er et designsamarbejde med sportsmærket H2O, som forener sport og mode, under navnet 'H2O Fagerholt'. Kollektionen er baseret på få key items og består prikmært af jakker, fleecetrøjer og track suits i store, afslappede proportioner med et strejf af boheme-stilen, som er klassisk for Julie Fagerholt.

Udover at den nye kollektion er udviklet sammen med H2Os designteam, så har Julie Fagerholts 17-årige datter, Bex Fagerholt, også været med inde over projektet.

Der er umiddelbart langt fra Heartmades svævende, feminine kjoler med sprudlende farver og print til H2Os nostalgiske sportsunivers og ikoniske badesandal fra 80’erne.

Men som bekendt så opstår der ofte sød musik, når modsætninger mødes, og derfor er det måske lige netop de to meget forskellige universer, som gør kollektionen interessant. Det er heller ikke første gang at, H2O får sport og mode til at gå op i en højere enhed. Tidligere har de nemlig samarbejdet med Oh! By Kopenhagen Fur og Freja Wewer om at give deres klassiske badesandal med det tre-farvede logo et nyt look.

Ifølge H2Os CEO, Christian Trads, er Julie Fagerholt det oplagte valg, som ledende designskikkelse for det nye sportsmærke:

”Jeg har længe beundret det elegante univers, som Fagerholt er kendt for, og det har været fantastisk at se, hvordan hun har trådt ind i H2Os sportsunivers og gjort det til sit eget. Julies sans for at kombinere mønstre og farver er hel unik. Vi er overbeviste om, at det nye mærke vil bringe noget nyt til markedet, og at det matcher den livsstil, som mange lever efter i dag”.

Læs også: Nu kan du få den klassiske Nørgaard T-shirt med hætte.

Om sit samarbejde med H2O siger Julie Fagerholt:

Mit udgangspunkt for kollektion var en drøm om eventyr, om en kvinde, der altid er på farten, og som lever ud af sin sportstaske, mens hun krydser kontinenter med et kamera i den ene hånd og en notes bog i den anden – modig og stærk. Derfor er kollektionen lidt rebelsk, og der er et stort fokus på anvendelighed. Jeg vil virkelig gerne have, at alt i kollektionen er praktisk, funktionelt og klar til brug. Jeg har elsket at arbejde med H2O, at dykke ned i deres univers og rige arv, og at udforske hvad de er bedst til: Sweatshirts, hoodies og tracksuits af høj kvalitet og så gentænke dem på min måde”.

'H2O Fagerholt' kollektionen er sat til at blive lanceret i januar 2019.

... Stay tuned!

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her