Velgørenhed Jada om velgørenheds-T-shirt med omsorgsfuldt budskab: ”Jeg vil gøre, hvad jeg kan for at støtte kvinder uden det samme netværk, som jeg er vokset op i”

jada-designer-t-shirt-til-velgoerenhed-med-omsorgsfuldt-budskab.jpg
Foto: PR

Den 26-årige danske popsangerinde, Jada, er pt på alles læber.

I januar 2019 vandt hun P3 Talentet, i maj fortryllede hun modefolket ved ELLE Style Awards, og fredag den 5. juli er hun klar til at dele kuldegysninger ud fra Avalon scenen unde årets Roskilde Festival.

Men Emilie Molsted Nørgaard, som Jada hedder i virkeligheden, er samtidig godt i gang med at bevise, at hun kan meget andet end at synge. For det første er hun en rollemodel for andre kvinder, der heller ikke bekymrer hun sig om kropsidealer eller kropsbehåring - men derudover vil sangerinden forene folk, og det er netop budskabet i hendes nyeste initiativ:

Sammen med Jada og Roskilde Festival lancerer Samsøe & Samsøe nu en T-shirt til fordel for Røde Kors’ initiativ Making a Change, som støtter udsatte, voldsramte, ensomme og hjemløse kvinder.

Læs også: Mød de upcoming designere bag ÈNWEST, der skaber tøj, som opfordrer kvinder til at kræve sin plads i rummet.

T-shirtens omsorgsfulde budskab ”You Are Not Alone” er ikke fremmed for Jada, for faktisk har den succesfulde sangerinde en sang med titlen ”Not Alone” – i øvrigt en sang, hun skrev til en god ven, der oplevede ensomhed.

You Are Not Alone-kampagnen viser Jada og det stærke budskab i centrum – smukt flankeret af vennerne Coco O og Alex Høgh Andersen.

Foto: PR

Jada er vokset op i et trygt miljø og er på ingen måder hverken voldsramt eller hjemløs, men i efteråret 2018 gik hun ned med stress, og derfor ved hun, hvor vigtigt det er at opleve opbakning:

”Jeg er opvokset i en familie nærmest udelukkende bestående af kvinder. Det var et miljø, hvor vi gjorde alt, vi kunne, for at bære og løfte hinanden op på skift. Jeg vil så gerne gøre, hvad jeg kan for at give det til kvinder uden det samme netværk og uden de samme vilkår, som jeg voksede op i. Med denne kampagne håber jeg at kunne give kvinder i udsatte livspositioner en følelse af, at de er tænkt på, at de er elskede, og de ikke er alene”, fortæller Jada i forbindelse samarbejdet.

Hos Røde Kors er man også stolte af samarbejdet, der forener mode og musik i en betydningsfuld kontekst:

”Det her samarbejde beviser endnu engang, at uanset hvor forskellige verdner, vi opererer i, kan vi bruge hinanden til noget godt. Musik og mode glæder og inspirerer mennesker overalt i verden. Og nu kan noget af alt det dejlige, mange af os nyder, også hjælpe udsatte kvinder, der i dén grad har brug for omsorg og hjælp. Jeg synes, det er en fornøjelse at se, hvor stærke vi er, når vi slår kræfterne sammen. Her gør Jada, Samsøe & Samsøe og deres kunder, Røde Kors, Roskilde Festival og en masse festivalgæster en mærkbar forskel sammen. Det er ret sejt, synes jeg”, fortæller Morten Jørgensen, som er Fundraising og Marketingchef hos Røde Kors.

T-shirten, der er i økologisk bommuld, koster 350 kroner og kan købes fra den 3. juli 2019 og tre måneder frem i alle Samsøe & Samsøes danske butikker, online og hos Røde Kors. 230 kroner fra hvert solgt T-shirt går direkte til Røde Kors. 

Psst! Hvis du er på Roskilde Festival, kan du få fingrene i T-shirten allerede fra den 27. juni. 

 

Relaterede artikler