Modehuse og mærkesager går hånd i hånd i tidens vigtigste velgørenhedssamarbejder. Få det fulde overblik over alle de aktuelle velgørenhedssager her.
Foto: Michael Kors
Mode

Her er syv aktuelle modesamarbejder, der støtter gode formål

af Kirstine Juhl 6/10/2017
Modehuse og mærkesager går hånd i hånd i tidens vigtigste designsamarbejder. Få det fulde overblik over alle de aktuelle velgørenhedssager her.

Hvad har modehuse som Louis Vuitton, Dior, Michael Kors, Mads Nørgaard og InWear til fælles med shopping portaler som Zalando og Net-a-Porter? Alle syv store spillere i modebranchen har for nyligt lanceret designsamarbejder med velgørenhedsorganisationer, der på binder smukt design sammen med den gode sags tjeneste.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

På det seneste har vi set mange fornuftige samarbejder mellem modehuse og online shopping portaler og kendte ansigter, som blandt andet Kate Hudson, der er ansigt for den nye velgørenhedskampagne for Michael Kors. Ja, vi er i sandhed i højsæsonen for velgørendhessamarbejder og udover Michael Kors, har store modehuse som Louis Vuitton og Dior meldt sig i den gode sags tjeneste, og skabt særlige produkter, der falder under kategorien 'shopping med omtanke'.

Og faktisk giver det rigtig god mening for modehuse og mærkesager at sætte fokus på velgørenhed i designsamarbejder.

Læs også: Guide til velgørenhed: Sådan kan du nemt gøre en forskel

For det første er ’shopping med omtanke' en god idé for modebrandet, da det sætter øget fokus på selve brandet og deres sociale ansvar.

Dertil kommer, at det aldrig skader, at modehusene bliver bedre og bedre til at skabe smukke designs, som vi har lyst til at iklæde os – se blot på ELLEs chefredaktrice, der går all in på det lyserøde look, og samtidig støtter en god sag for Louis Vuitton x Unicef samarbejdet her:

Louis Vuitton fortsætter det fine UNICEF-samarbejde og jeg går all in ...gør det samme hos louisvuitton #makeapromise

Et opslag delt af Cecilie Ingdal (@cecilie_elle) den

14. Sep 2017 kl. 11:05 PDT

Ja, højsæsonen for modehuse og mærkesager er i fuld gang, og i galleriet nedenfor kan du få et fuldt overblik over alle de meningsfulde designsamarbejder mellem modehuse og velgørenhedsorganisationer der sker lige nu…

Psst… I ELLE november magasinet kan du se den flotte Knæk Cancer T-shirt, som InWear har designet i samarbejde med Boozt, med et nyfortolket print af Knæk Cancer-blomsten.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her