Foto: PR
Mode

Her åbner det nye H&M-brand, Arket, sin første butik i Danmark

af Rose Maria Boelsmand 4/05/2017
I foråret 2017 løftede H&M sløret for et nyt brand og butikskoncept med navnet Arket, og den første concept store på dansk jord er allerede lige på trapperne.

I slutningen af marts offentliggjorde den svenske modegigant H&M, at de havde et helt nyt brand og dertilhørende butikskoncept i støbeskeen, under navnet ’Arket’. Den første butik åbner i London allerede over sommeren, og selvom København er en lille prik på det store verdenskort, er den danske hovedstad for en gangs skyld blevet prioriteret højt på listen over byer, der skal beriges med en Arket-butik.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Og den nye concept-store er endnu tættere på at åbne, end vi havde turde håbe på! Den nye butik åbner nemlig allerede til efteråret 2017 i den nyrenoverede Postgård på Købmagergade i København. Yay!

Arket adskiller sig fra de øvrige H&M-brand butikker ved at have et butikskoncept, med inspiration fra 'moderne markedsplads', hvor der tilbydes mode for både mænd, kvinder, børn og design til hjemmet. Arket-butikkerne kommer derfor både til at sælge H&Ms egne produkter og et udvalg af produkter fra andre brands med fokus på kvalitet, tidløshed og funktionelt design.

ELLE Style Awards 2017 | Køb billet til årets største modefest her

Den første danske Arket butik vil sprede sig over hele stueetagen i den historiske gamle postgård, og vil som én af de særligt udvalgte Arket-butikker også huse en café, der i bedste H&M-stil vil være centreret om ny nordisk mad.

"Det er et lykketræft at vi kan introducere Arket til det skandinaviske marked i denne unikke historiske bygning, som giver os muligheden for at samle alle brandets elementer på ét plan," siger Ulrika Bernhardtz, Creative Director for Arket.

Læs også: H&M Conscious Exclusive 2017: Se hele kollektionen her

Brand-lanceringen kommer i forlængelse af H&M’s tidligere annoncerede plan om at åbne to nye brands i 2017, og Arket bliver med sin unikke profil en del af H&M’s eksisterende portefølje af sub-brands: & Other Stories, Cheap Monday, COS, Monki og Weekday. Arket er samtidig med i en større strategisk plan, der går ud på at udvide kunderækkevidden og forbedre den online service.

Priserne i Arket vil være lidt højere end de normale H&M-priser, med T-shirts, med priser fra omkring 39 euro (ca. 290 kr.) op til omkring 115 euro (ca. 855 kr.), da der er lagt vægt på en højere kvalitet af materialer.

Arket åbner i starten af efteråret 2017 på Købmagergade 33 i København

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her