Gwyneth Paltrow og Anna Wintour skaber et nyt livvstilsmagasin

Foto: All Over Press

I det ELLE-magasin, der netop har ramt blad-hylderne – eller din postkasse, hvis du er abonnent – er der et stort interview med superstjernen Gwyneth Paltrow, der siden 2008 har bevæget sig fra det store lærred til en verden af sundhed, superfoods og luksuriøs hverdags-zen, samlet under sitet og brandet Goop.com. Gwyneth Paltrow er et stjerne-eksempel på det tema, vi har fokus på i månedens magasin, nemlig online/offline balancen i en tid, hvor de sociale og digitale medier har indflydelse på alt hvad vi gør. For samtidig med at Paltrow mestrer balancen og udstråler zen-mentalitet og slow-living i overflod, så bruger hun de digitale medier som kanal for sine budskaber.

Læs også: Bliv abonnent på ELLE og få et forkælelses-kit fra Tromborg til værdi af 410 kr.

Og nu gør Gwyneth Paltrow on/off balancen -  eller skulle vi sige digital/print balancen – endnu mere udtalt. Et nyt partnerskab mellem Goop.com og Condé Nast, der ejer og udgiver amerikansk Vogue, vil nemlig udgive Gwyneth Paltrows digitale slow-living univers på print.

Partnerskabet er udsprunget af en samtale mellem Condé Nasts kreative direktør og chefredaktør for amerikansk Vogue, Anna Wintour og Goop-stifteren Gwyneth Paltrow.

”Anna er et kraftfelt og en af de mest fremsynede ledere i medie-branchen,” siger Paltrow ifølge Womens Wear Daily. ”Samarbejdet mellem Goop og Condé Nast er en mulighed for at rykke Goops grænser visuelt og komme ud med vores budskaber på nye dynamiske måder.”

Læs også: Smugkig i det nye ELLE med temaet Online/Offline og et stort interview med Gwyneth Paltrow

Anne Wintour har ligeledes udtalt: ”Jeg har kendt Gwyneth i lang tid og ved at hun har sublim smag og fremsyn – men det, hun har skabt med Goop er en helt bemærkelsesværdig og moderne vinkel på måden, vi lever på i dag. Goop og Condé Nast er naturlige partnere og jeg ser frem til at få Gwyneths visioner ind i selskabet. Vi ser frem til at byde hende og hendes team velkommen.”

Printudgaven af Goop vil primært bestå af indhold, der er originalt og produceret af Goop, og samarbejdet med Condé Nast vil primært være visuelt. Magasinet vil omdanne Goop drøn-populære indhold, som vi kender det fra Goop.com, til tilsvarende sektioner, herunder sundhed og træning, madlavning og opskrifter, mode og design og andre livsstilsorienterede emner som wellness og rejser. Det er indhold, som Condé Nast håber at kapitalisere på, da efterspørgslen efter Goop-indholdet er høj.

Condé Nast vil udgive specielle udgaver af Goop fire gange om året, og det første er allerede planlagt til at udkomme i september 2017. Som en del af partnerskabet bliver hele Goop-universet, herunder Goop.com, samtidig en del af Condé Nast-porteføljen, i et samarbejde om content til de digitale og sociale medier. I forbindelse med offentliggørelsen af det nye samarbejde, forlyder det, at Goop vil udgive en jævn portion digitalt indhold på Goops digitale og sociale kanaler i forbindelse med hver printudgivelse, der er er co-produceret og co-brandet med Condé Nast. Indholdet vil ligeledes også udgives på udvalgte Condé Nast medier. 

Relaterede artikler