Gucci stopper med at designe pels i bæredygtighedens navn
Foto: All Over Press
Mode

Gucci stopper med at designe pels i dyrevelfærdens tjeneste

af Sarah Emilie Aagaard 12/10/2017
Siden Alessandro Michele kom til Gucci i 2015, har de været et modehus i rivende udvikling, og nu melder modehuset sig atter på banen. Gucci stopper nemlig fremover med at bruge pels som et materiale i deres design... Hvorfor? Få svaret her...
Nu kan du godt vinke farvel til de lange Gucci-minkfrakker og Gucci-loafers med pels! Fra næste år opgiver det italienske modehus nemlig at bruge pels i deres design af hensyn til både dyrevelfærd og bæredygtighed.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

Det betyder, at det italienske modehus tilslutter sig en række andre store mærker som Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Stella McCartney og senest Amarni, der alle er eksempler på modehuse, der har valgt at stoppe pelsproduktionen i deres kollektioner. For Gucci træder tiltaget i kraft i forbindelse med deres SS18-kollektion, og om beslutningen udtaler modehusets administrerende direktør, Marco Bizzarri, under et foredrag til London College of Fashion: "At være socialt ansvarsbevist er en af kerneværdierne hos Gucci, og vi vil fortsat stræbe efter at skabe bedre vilkår for miljøet og dyrerne". Gucci vil bortauktionere alle resterende pelsprodukter, og de indtjente penge skal gå til organisationerne Humane Society International og LAV, der begge arbejder med dyrevelfærd. Læs også: Kom med på første række til Gucci-show live fra Milano Æren for det nye tiltag går til Alessandro Michele, der siden 2015 har siddet på posten som kreativ direktør, efter at han overtog Frida Gianninis plads i det italienske modehus. Allerede dengang lød begrundelse for valget af den nye kreative sjæl, at Alessandro Michele blandt andet havde nogle nutidige visioner, som skulle vækkes til live – og der er vist ingen tvivl om, at dét her er et af dem: "Da jeg skulle finde en ny kreativ chef, ville jeg finde en, der kan se vigtigheden af disse værdier. Det fornemmede jeg straks, at Alessandro kunne", udtaler Marco Bizzarri. Læs også: Her er seks aktuelle modesamarbejder, der støtter gode formål I hvert fald stadfæster tiltaget nogle vigtige nye værdier for det italienske modehuse, som dermed bliver en del af gruppen Fur Free Alliance (pelsfri alliance), der med mere end 40 medlemmer, er blandt de mest aktive organisationer i kampen om bedre dyrevelfærd.

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her