Gucci laver endnu en musthave T-shirt - og det er limited edition!

Foto: PR

Dette forår har det været svært at overse store, vintage-inspirerede logoer printet over brystet på hvide T-shirts i street-style billedet, hvor de har været stylet med alt fra flagrende maxiskørter til mom jeans. Og nu lancerer Gucci endnu en T-shirt med print, illustreret af den populære britiske kunstner, Angelica Hicks.

Guccis chefdesigner, Alessandro Michele, er kendt for at vende Gucci-brandet på hovedet og indgå originale samarbejder med kunstnere, der har en anderledes profil. Dette skete første gang i efteråret 2016 til samarbejdet 'Gucci Ghost' med graffiti og street-art vibes - og det er lidt samme stemning, der er at finde i det nye kunstsamarbejde med Angelica Hicks. Den britiske kunstner er kendt og elsket for sin finurlige, humoristiske og ironisk karikerede streg, som går igen i de 11 prints, der pryder de nye limited edition T-shirts fra Gucci. 

Blandt de skønne illustrationer findes blandet andet et print af tre franskbrød med Guccis logobælter om maven og teksten 'Gucci Loaf-ers' henover (franskbrød hedder 'loaf' på engelsk) der henviser til hypen omkring Guccis ikoniske loafers. På en anden T-shirt er en tegning af en blond pige med en taleboble, der siger "The Angel Wears Gucci", hvilket naturligvis er en kæk henvisning til den moderne mode kultfilm og -bog, 'The Devil Wears Prada'. 

Angelica Hicks’ kollektion for Gucci er blevet døbt #guccigeeks og bliver lanceret den 25. maj og vil udelukkende kunne købes online på www.gucci.com i USA og Europa. #guccigeeks-kollektionen består af 11 T-shirt styles, der hver kun findes i 100 eksemplarer - der findes altså i alt kun 1.100 eksemplarer af T-shirten i hele verden, og hver T-shirt er individuelt nummereret og kommer i en speciallavet metal-boks med samme motiv som det, der er på T-shirten. Var der nogle der sagde samler-objekt?

Se hele #guccigeek kollektionen i galleriet nedenfor. 

Gucci Lancerer Ny Musthave T-shirt

 

Relaterede artikler