Flere mærker støtter op om kvindernes internationale kampdag
Foto: PR
Mode

Flere mærker støtter op om kvindernes internationale kampdag

af Josephine Jein 6/03/2017
De seneste nationale og internationale modeuger har i høj grad været præget af stærke politiske budskaber. Og med kvindernes internationale kampdag rundt om hjørnet støtter flere designere endnu engang op om kvinders rettigheder, styrke og ligestilling.

Det er stærke budskaber, der for øjeblikket præger modebilledet. Det er blevet muligt at udtrykke sine holdninger gennem sit tøjvalg - noget som designerne i høj grad har taget til sig. Under de seneste internationale modeuger har vi gang på gang set politiske budskaber blive sendt ned ad de nationale og internationale catwalks.

Ønsker du at se dette indhold skal du acceptere øvrige cookies.

De politiske budskaber, der det sidste år er blevet vist, har involveret alt fra statements om kvinderettigheder til italesættelse af etniske problemstillinger med print som ”We should all be feminists”, "Pussy Grabs Back" og "I am an immigrant". Statements, der alle viser, hvordan designerne støtter op om vigtige mærkesager.

Læs også: Prabal Gurung sendte 37 stærke budskaber på catwalken i sin AW17 finale

Og det tyder på, at det forsætter. I anledning af kvindernes internationale kampdag d. 8 marts, viser flere designere endnu engang, at de støtter op om ligestilling. Gennem velsyede items gør designere opmærksomme på den betydningsfulde dag, hvor der er fokus på kvinders styrke og rettigheder.

Nørgaard paa Strøget viser sin støtte ved lanceringen af en cool, pink sweater med teksten ”GRLPWR” ["girlpower", red.] samtidig med, at de igen i år støtter Kvindfo-arrangementet i Vega. Det svenske mærke Gina Tricot har samarbejde med Un Women, en organisation der kæmper for kvinders- og pigers rettigheder og ligestilling, og designet et armbånd, hvor en stor del af indtægterne går til Un Womens arbejde rundt om i verden.

Også svenske Nelly.com er klar på kampstregen med kampagnen #mygirlgang, hvor webshoppen i anledning af Kvindernes Internationale Kampdag d. 8. marts opfordrer sine følgere på sociale medier til at like "My Girl Gang" kampampagne-billedet. For hvert ”like” på Instagram donerer Nelly.com 2 kr. og ligeledes hver gang kampagnen deles på Facebook, doneres 10 kr. til deres partnerorganisation, UNHCR.

Se også: Bag om statement T-shirten, der blev ”talk of the town” under Paris Fashion Week

Alle items er i butikkerne fra d. 8 marts, samt online hos henholdvis Nørgaard paa Strøget her, Gina Tricot her og hos Nelly.com her.

I galleriet herunder har vi samlet de fine items, der støtter op om kvindernes internationale kampdag.

Det er slut med at dase på sofaen - Nyt samarbejde fra Nike x FKA Twig

Sponsoreret indhold

ELLE anbefaler

Redaktionens favoritter

/2023-10-12/dagmar.png

Frakke, House Of Dagmar, 6.310 kr.

Køb her
/2023-10-12/the-garment.png

Kjole, The Garment, 2.530 kr.

Køb her
/2023-10-12/manu.png

Stiletter, Manu Atalier, 3.020 kr.

Køb her
/2023-10-12/lie.png

Øreringe, Lie Studio, 1.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/second-female.png

Frakke, Second Female, 2.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/opera-sport.png

Top, Opéra Sport, 1.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/agolde.png

Jeans, Agolde, 2.450 kr.

Køb her
/2023-10-12/rotate.png

Nederdel, Rotate, 1.600kr.

Køb her
/2023-10-12/saint-laurent.png

Taske, Saint Laurent, 14.090 kr.

Køb her
/2023-10-12/atp.png

Støvler, Atp Atelier, 5.900 kr.

Køb her
/2023-10-12/corali.png

Halskæde, Corali, 6.000 kr.

Køb her
/2023-10-12/cnd.png

Neglelak, CND, 130 kr.

Køb her